Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازارسهام در ماه های اخیر با رکود سنگینی مواجه شده است و حضور اوراق با سود بدون ریسک بالا و وجود ابهام های سیاسی از عوامل هیجان منفی در بازار است.

کارشناس بازار پاسخ می دهد

بازارسهام در ماه های اخیر با رکود سنگینی مواجه شده است امری که به باور بسیاری از کارشناسان وخیم تر از اوضاع بنیادی صنایع است و هیجان منفی هم به رکود شکل گرفته دامن زده است . حضور اوراق با سود بدون ریسک بالا و وجود ابهام های سیاسی عامل اصلی این هیجان منفی است .
محسن موسوی مدیر سرمایه گذاری شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در گفتگو با بورس24 در خصوص پیش بینی زمان بازگشت بازار و وضعیت صنایع مختلف بیان کرد:
بازگشت پر قدرت بازار نیازمند پیش درآمدهایی است که بتواند تاثیر بزرگی بر صنایع داشته باشد. برای مثال افزایش نرخ ارز که با توجه به سیاست های فعلی دولت منتفی است.
از سوی دیگر بازار های جهانی نیز تحت تاثیر رویدادهای بین المللی از جمله سیاست های احتمالی دولت آمریکا و انگلیس قرار دارد و ابهام در روند آتی سیاست های احتمالی در اتحادیه اروپا و آمریکا تمامی صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به اینکه کشور ما، اقتصاد به پشتوانه نفت و گاز داشته و کشوری است واردکننده و مصرف کننده، لذا ثبات در رفتار سیاسی کشورهای معارض با ایران می تواند شرایط فعلی را حفظ کند. با این فرض به نظر می رسد ثبات در قیمت های نفت و محصولات پتروشیمی دور از انتظار نباشد. همچنین افزایش قیمت برخی محصولات از جمله متانول و ال پی جی نیز قابل تامل است. لذا صنعت پتروشیمی در عین کم ریسک بودن می تواند در صورت ابهام در رفتار سیاسی غرب با ایران بصورت اهرمی جهش یابد. از سوی دیگر بخش مسکن نیز که با مشکلات عدیده ای روبروست چندی است مورد توجه قرار گرفته است و تصور می شود در صورت ادامه روند فعلی بخش املاک و مستغلات بتواند گروه مسکن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی و خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24