Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بهروز خدارحمی گفت: یکی از بزرگ‌ ترین ویژگی‌ های سرمایه‌ گذاری در بورس قدرت نقدشونگی بالای آن نسبت به سایر بازارها نظیر مستغلات و املاک است و...

دبیر کل سابق کانون نهادهای سرمایه‌ گذاری: باز شدن نمادهای بانک ملت و تجارت باعث شوک در بازار شد / بسته ماندن نمادها قدرت نقدشوندگی بورس را گرفت...

بورس24 : بهروز خدارحمی گفت: یکی از بزرگ‌ ترین ویژگی‌ های سرمایه‌ گذاری در بورس قدرت نقدشونگی بالای آن نسبت به سایر بازارها نظیر مستغلات و املاک است و اینکه سهام در یک دوره زمان کوتاه مدت قابل خرید و فروش است. با بسته ماندن نمادها قدرت نقدشوندگی از بازار گرفته می‌ شود.

او در گفتگو با ایلنا، در خصوص زمان‌بر شدن بازگشایی نماد بانکی‌ها و تاثیر آن بر بورس اظهار داشت: شوکی که در خصوص بازگشایی نماد دو بانک ملت و تجارت بر بازار وارد شد آثار مخربی در بازار در پی داشت.

وی با بیان اینکه بانک‌ ها با احتیاط بیشتری به بازگشایی نمادها اقدام می‌ کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ ترین ویژگی‌ های سرمایه‌ گذاری در بورس قدرت نقدشونگی بالای آن نسبت به سایر بازارها نظیر مستغلات و املاک است و اینکه سهام در یک دوره زمان کوتاه مدت قابل خرید و فروش است. با بسته ماندن نمادها قدرت نقدشوندگی از بازار گرفته می‌ شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق برای اولین بار به این گستردگی در بورس رخ داده است، افزود: این موضوع برای این رخ داد که سطح دیگری از شفافیت در نظام بانکی در حال اجراست.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌ گذاری خاطر نشان کرد: در صورتی که زودتر این اتفاق می‌ افتاد فرصت برای بازسازی و اصلاح بیشتر بود.

به گزارش ایلنا؛ نماد بانک ملت در بورس تهران ۵ بهمن ماه بازگشایی شد تا سهام این بانک ۵ هزار میلیارد تومانی بعد از ۶ ماه و ۱۰ روز ، بدون محدودیت نوسان قیمت داد و ستد شود، هر سهم بانک ملت با ۳۸ درصد افت و به قیمت ۱۲۰ تومان روانه تابلو معاملات شد. 

همچنین بانک تجارت نیز ۱۳ بهمن ماه بالاخره به تالار شیشه ای بازگشت و پس از غیبتی ۱۹۸ روزه با افت ۳۳.۲۷ درصدی مواجه شد.

نماد معاملاتی بانک تجارت در حالی پس از گذشت بیش از ۶ ماه توقف در روز۱۳ بهمن ماه به قیمت ۶۷۰ ریال به ازای هر سهم بازگشایی شد که سهامداران و سرمایه‌ گذاران نماد معاملاتی این بانک شاهد افت ۳۳.۲۷ درصدی سرمایه خود بودند و یک هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۹۰۰ تومان از ارزش بازاری این شرکت نیز کاهش یافت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24