Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

خروج بازار مسکن از رکود، افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت و احتمال رونق در این بخش در سال ٩۶ دور از انتظار نیست...

قفل بازار مسکن باز می شود؟

بورس24 : خروج بازار مسکن از رکود، افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت و احتمال رونق در این بخش در سال 96 دور از انتظار نیست.

حدود چند سالی می شود که یکی از حوزه های سود آور کشور از معضل رکود رنج می برد و تاکنون هیچ راهکاری نتوانسته برای برون رفت از این وضعیت اقدام مثبتی داشته باشد.

خروج بازار مسکن از رکود افزایش قیمت ها در این بازار را به دنبال خواهد داشت. چرا که خروج از رکود از طریق تزریق منابع مالی به این بازار و نیز ساخت و سازهای جدید تحقق می یابد و این عوامل جهش قیمتی در این بخش را در پی خواهند داشت.

ناصر رزق خواه کارشناس مسکن در گفتگوییبا بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار مسکن دور از انتظار نیست، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نوسانات نرخ ارز و نیز افزایش حقوق و دستمزدها در سال 966 شاهد جهش قیمت ها در بازار مسکن خواهیم بود.

وی در ادامه به مسئله رکود در این بازار اشاره و عنوان کرد: تا زمانی که قیمت زمین کاهش نیابد، نمی توان شاهد رونق در این بازار بود، به همین منظور مسئولان ذی ربط باید در وهله نخست تدابیری برای قیمت زمین و مسائل مربوط به این بخش اتخاذ نمایند.

رزق خواه از پروژه مسکن مهر به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات رکود بازار مسکن یاد کرد و افزود: در گذشته بخش اعظمی از سرمایه های کشور بدین طریق به هدر رفت و این طرح ممکن است آینده ای شبیه به حلبی آبادها داشته باشد و علاوه بر این موضوع، بروکراسی خاص بانک ها و نیز مغایرت ساخت برخی از ساختمان ها با مقررات ملی ساختمان بر تشدید این معضل دامن می زند.

این کارشناس مسکن در خصوص علت رکود در بازار مسکن عنوان کرد: با وجود اینکه علت اصلی رکود بازر مسکن را پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا عنوان کرده اند اما در حال حاضر مهم ترین عامل آن کاهش قدرت خرید مردم بوده که بدین طریق نمود پیدا کرده و خود را نشان می دهد.

به گفته رزق خواه شرایط فعلی بازار مسکن ناشی از حباب قیمت ها طی چند سال اخیر و عدم افزایش درآمد قشر متوسط بوده است و انباشت عرضه در مقابل تقاضا وجود نداشته چون تقاضا برای آپارتمان های لوکس وجود دارد.

وی تنها راهکار خروج بازار مسکن از شرایط فعلی را مجتمع سازی دانست و افزود: نهادهای مربوطه از جمله شهرداری ها باید از طریق سهولت در صدور جواز زمینه را برای تحقق این امر فراهم آورند تا بدین طریق و به مرور زمان، مشکلات مربوط به این بازار پربازده مرتفع شود.

این کارشناس مسکن در پایان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 10 درصد از نیروهای متخصص از نبود شغل کافی رنج می برند و دولت و مسئولان می بایستی شرایط را جهت سازندگی و ایجاد زیرساخت های لازم برای بهبود فضای کسب و کار در این بخش فراهم آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24