Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

محمد حسن پیوندی در نشست خبری که عصر امروز در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد،گفت: پیش بینی کرده ایم که بتوانیم ظرف مدت ١٨ ماه تمامی پروژه های نیمه تمام فعلی در دست تاپیکو را تکمیل کنیم...

بهره برداری از دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال

دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال و در ابتدای سال 97 تمام فازهای این پالایشگاه راه اندازی می شود و سال 96 و 97 سالی پر از پروژه برای افتتاح در تاپیکو است.
به گزارش بورس24 ،محمد حسن پیوندی در نشست خبری که عصر امروز در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد،گفت: پیش بینی کرده ایم که بتوانیم ظرف مدت 18 ماه تمامی پروژه های نیمه تمام فعلی در دست تاپیکو را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به بزرگترین پروژه شرکت که بیشتر ملی است تا بنگاهی گفت:شخص وزیر نفت حساسیت زیادی روی به ثمر نشستن هر چه زودتر این پروژه ملی دارد و هر دو هفته یکبار جلسه ای با حضور وزیر نفت برگزار می شود و آخرین وضعیت احداث و تکمیل این پالایشگاه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

پروژه های تاپیکو طی 2 سال آتی ...

وی در خصوص پروژه های زیر مجموعه این شرکت عنوان کرد: تا نیمه اول سال 97 پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 49 درصد آن متعلق به این شرکت است، به بهره‌برداری خواهد رسید و در سال‌های 96 و 97، 2 پروژه متانول مرجان و ایلام به بهره‌برداری می‌رسند که تا 1.5 سال آینده ظرفیت تولید متانول کشور افزایش پیدا یابد.

وی افزود: بهره برداری از دو فاز دیگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز تا پایان سال 96 محقق می شود و تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 محقق می شود.
وی گفت: ذی‌نفعان تاپیکو 41 میلیون نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند که اگر روزی ما واردات بنزین و عرضه بنزین وارداتی را دارای توجیه اقتصادی و به نفع ذی‌نفعانمان ببینیم به این تجارت ورود می کنیم.

وی ادامه داد: بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از لحاظ ابعاد مختلف برای کشور دارای اهمیت است، اول این که ایران در فروش میعانات گازی با توجه به محدودیت های جهانی عرضه و مصرف آن دچار مشکل بود که با بهره برداری از این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاهی که به جای نفت خام، میعانات گازی مصرف می کند، هم مشکل فروش میعانات حل می شود و هم از میعانات گازی کشور، ارزش افزوده تولید می کنیم.

به گفته وی؛ با تولید پتروالفین فناوران در ماهشهر این مجتمع یک میلیون تن متانول تولید خواهد نمود و با تولیدات پتروشیمی مرجان نیز 500 هزار تن متانول دیگر در کشور تولید خواهد شد که می‌توانیم برنامه خود را برای تبدیل متانول به پروپیلن انجام دهیم.

پیوندی با اشاره به پترو الفین سیراف گفت: ما می‌توانیم نفتا را مستقیما وارد کوره الفین کرده و به محصول تبدیل کنیم و یا این که براساس مطالعات استاندارد بین‌المللی انجام شده نفتا به بنزین با استاندارد یورو 5 تولید شود.

این مقام مسئول در "تاپیکو" با اشاره به پتروشیمی پترو الفین فناوران که تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: هم‌اکنون 5 میلیون تن متانول در کشور تولید می‌شود که با آمدن این طرح‌ها از سال 97 تولید متانول کشور به 10 میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با اشاره به دریافت برند پرفیران گفت: ما قصد داریم جایگاه‌های عرضه سوخت را با نام این برند راه‌اندازی کنیم که با توجه داشتن سهم حدود 50 درصدی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بنزین این پالایشگاه در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود که تقریبا روزانه 18 میلیون لیتر بنزین یورو 4 خواهد بود.

وی با تاکید بر صادرات بزرگترین محموله قیر که در یکی دو هفته اخیر انجام شد، تصریح کرد: شرکت پاسارگاد بزرگترین محموله قیر را به سنگاپور و مالزی صادر کرد که 37 میلیارد تومان درآمد داشت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند در ثبات نرخ ارز در بازار موثر واقع شوند و شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه تاپیکو نیز سعی دارند در این زمینه پیشگام باشند.

پیوندی در خصوص موضوع صادرات شرکت گفت: در حال رایزنی با شرکت شستا هستیم تا بتوانیم یک شرکت بزرگ بازرگانی تشکیل دهیم که بتوانیم محصولات خود را از طریق این شرکت عرضه کنیم،همچنین ما به دنبال تامین منافع سهامداران هستیم و اگر در مذاکرات خود با شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیدیدم که منافع ما تامین می‌شود، قطعا با آن ها همکاری خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24