Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به بودجه های مناسبی که در روزهای اخیر منتشر شده است و آنطور که از شرایط برمی آید ، روند سودآوری شرکت ها برای سال ٩۶ افزایشی خواهد بود .

کارشناس بازار پاسخ می دهد

با توجه به بودجه های مناسبی که در روزهای اخیر منتشر شده است و آنطور که از شرایط برمی آید ، روند سودآوری شرکت ها برای سال 96 افزایشی خواهد بود . در چنین شرایطی و با توجه به جذابیت بازارهای موازی بورس ، باید دید جذابیت بورس برای سهامداران به حد کافی افزایش پیدا کرده است ؟ و یا همچنان شاهد خرید اوراق بدون ریسک اولویت بیشتری از سهام خواهد داشت ؟
توجه به این نکته ضروری است که در روزهای اخیر به رغم پیش بینی و تخمین های مناسب شرکت ها از سال 96 ارزش معاملات تغییر چندانی پیدا نکرده است .

محمد شکوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 در این خصوص عنوان کرد: بودجه های شرکت ها معیار مهمی برای تصمیم گیری سهامداران و خرید و فروش سهام نیست. تا زمانی که بازار با عمق کم و حجم نقدینگی پایین مواجه است، بدیهی است که روند معاملات، در فاز منطقی نخواهد بود و اقبال عمومی به سمت سهم های کوچک تر و مبهم تر که امکان سفته بازی روی آنها فراهم باشد، خواهد بود. متاسفانه بسیاری از سهم های مطلوب بازار که عملکرد قابل قبولی داشته اند، به سبب عرضه بیش از تقاضای بازار، رشد چندانی نداشته اند. سهم شرکت های بزرگ و بنیادی بازار، در صورتی با تقاضای مناسب مواجه خواهند شد، که جریان ورود نقدینگی به بازار قوی تر شود.
شکوری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر برخی سهم های گروه معدنی و فلزی و سنگ آهنی و پتروشیمی از عملکرد مناسب، سودآوری قابل قبول و قیمت ارزنده ای برخوردارند و در صورت ایجاد کمی رونق در حجم نقدینگی بازار، پتانسیل رشد قیمتی را خواهند داشت. اما تا وقتی وضعیت بازار عادی نشده جریان نقدینگی کافی به بازار وارد نشده، سهم های کوچک و بعضا کم ارزش که قابلیت تحلیل هم ندارند صرفا بر اساس شایعات و توهماتی که توسط عده ای از بازیگران سهم به بازار ارائه می شود، رشد می کنند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی و خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24