Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار بورس ٢۴ گفته که پروژه صندوق های فروشگاهی هنوز قانون تصویب شده ای ندارد و پروژه نصر و هر پروژه دیگری که در این خصوص استارت خورده ، مورد تائید ما نیست...!

مجلس کل پروژه صندوق های فروشگاهی را زیر سوال برد!

بورس24 :نخستین بار از سوی اتاق اصناف تارنمای www.posbaran.ir (پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران) معرفی گردید تا واحدهای صنفی برای ثبت نام درطرح «باران» (بازار الکترونیک رسمی اصناف ایران) به طور مستقیم اقدام نمایند. تجهیز اصناف به صندوق های مکانیزه فروش به منظور ایجاد منافع اصناف و دولت به صورت توامان در دستور کار قرار گرفت که به دلایلی این طرح شکست خورد. این طرح راهکاری برای جلوگیری از فرار مالیاتی بوده است. پس از آن اتاق اصناف، طرح دیگری را در دستور کار خود قرار داد؛ که طرح «نصر» (نصب صندوق‌های رایگان مکانیزه) نام داشت. نصب صندوق‌های مکانیزه که ظاهرا هم در قانون نظام صنفی و هم در قانون دریافت مالیات های مستقیم آمده است واحدهای صنفی را در برخی از رسته‌های شغلی ملزم به نصب صندق نمود تا در صورتی که اقدام نکنند از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند و در این بین اتاق اصناف در راستای فراخوان همکاری تولید کنندگان صندوق های فروشگاهی طبق آمادگی صورت گرفته از سوی شرکت های فعال و بررسی های انجام شده 24 شرکت را انتخاب نمود تا در طرح «نصر» مشارکت نمایند. از جمله این شرکت ها کنسرسیوم کنتور سازی ایران –زرین کابل ، شرکت توسعه و تجارت ماتریس، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران ، گروه صنعتی تلوان، کنسرسیوم اینفوتک، کنسرسیوم اسمارت، کنسرسیوم بنیاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح –تلوان، کنسرسیوم صنایع رایانه فراسو0اعتماد راهبر، شرکت داده ورزی فرادیس البرز، شرکت خدمات پردخت الکترونیک بهستان، شرکت ایارن ارقام، شرکت ایران نارا، شرکت آریا همراه رسانه ، شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران، شرکت سیماوا، تشکل تولید کنندگان صندوق فروشگاهی، کنسرسیوم شهاب-ITIشیراز-ایران کیش،کنسرسیوم سونیران-گنتورسازی ایران، شرکت فناوری و ارتباطات نگاران و شرکت مهندسی نانوپرتو در طرح «نصر» حضور خواهند داشت. این در حالی است که هنوز آئین نامه ابلاغی دولت برای این طرح هنوز مصوب نشده است که این مرحله به نظر مهمترین مرحله طرح نصر خواهد بود ،البته باید توجه داشت که شرکت «کنتور سازی ایران» با وجود مشکلاتی که داشته جزء این لیست 24 نفره قرار دارد که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع صندوق های فروشگاهی و تصمیم مجلس در خصوص آن به خبرنگار بورس24 گفت: ما در خصوص طرح «نصر» صحبتی نداریم ولی می گوییم اجرای صندوق فروشگاهی مبتنی بر قانونی است که هنوز تدوین نشده است و نکته حائز اهمیت آن همین جا است.

وی افزود: سوال این است که آئین نامه کجاست و با چه فرمتی در حال اجرا است؟ اگراتاق اصناف از روشی این طرح را پیگیری کرده که احساس می کند از نظر شفافیت مشکلی ندارد ،انجام بدهد تا قانون ابلاغ شود. ولی اگر این طرح مشکل دارد باید اتاق اصناف همه چیز را شفاف نماید و ما اطلاعات نحوه انتخاب را حتما خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد:پیشبرد کار صندوق های فروشگاهی در اتاق اصناف به هر شکلی که تاکنون انجام شده به دلیل تکمیل نشدن قانون مورد تائید ما نیست،چه طرح اول و چه طرحی که اخیرا شکل گرفته است.

پور ابراهیمی در خصوص این که برنامه مجلس برای شرکت کنتور سازی گفت: در مورد این شرکت ما منتظر حکم قضایی هستیم و اگر تکالیفی تعریف شود ، حتما پیگیری خواهیم کرد.در هر حال تحولات پرونده کنتورسازی ایران را به دقت بررسی، پیگیری و رصد خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24