Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گفته می شود مجلس مصوبه واگذاری ۴ میلیون تن قیر رایگان را برای مهار ریزگرد ها تصویب کرده است که این مصوبه بر صادرات قیر اثرگذار خواهد بود.

 مالچ پلیمری یا قیر ؟

گفته می شود مجلس مصوبه واگذاری 4 میلیون تن قیر رایگان را برای مهار ریزگرد ها تصویب کرده است که این مصوبه بر صادرات قیر اثرگذار خواهد بود. از آنجا که این شایعه دست آویزی برای محاسبات در برخی گروه ها و تعیین اعداد و ارقام سود برخی شرکت ها شده بود، دو شرکت تولید کننده قیر و مالچ در این خصوص توضیحاتی ارائه دادند.
احمدی مدیر فروش شرکت پالایش نفت تبریز در گفتگو با بورس24 در این خصوص عنوان کرد: هنوز در مورد خرید قیر برای مهار ریزگردها، به پالایشگاه درخواستی ارسال نشده است. البته به نظر می رسد استفاده از قیر، راه حل مناسبی نبوده و خود قیر، به مشکلات زیست محیطی دامن زند. در هر صورت، چنانچه خبر صحت داشته باشد، حجم قیر خریداری شده میزان قابل توجهی است که بر روند صادرات موثر خواهد بود.
احمدی در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود قیمت نفت خام، در محدوده 60 دلار تثبیت گردد. بدین ترتیب افزایش درآمد پالایشگاه ها در سال 96 نسبت به سال جاری، قطعی خواهد بود.

در همین راستا کشاورز مدیر فرآیند تحقیق و توسعه شرکت صنایع شیمیایی فارس بیان کرد: مالچ پلیمری محصول مناسبی برای مهار ریزگردها است که حدود 6 سال پیش توسط این شرکت ثبت اختراع شد و در حال حاضر نیز تنها شرکت صنایع شیمیایی فارس توان تولید انبوه این محصول را دارد. این محصول سال گذشته در دریاچه ارومیه استفاده شده و به نوعی، امتحان خود را پس داده است. مزیت مالچ پلیمری نسبت به سایر محصولاتی که برای مهار ریزگردها بکار میرود، سازگاری بیشتر با محیط زیست نسبت به سایر مالچ ها، رنگ مشابه خاک، پاشش راحت تر و توانایی حفظ رطوبت خاک می باشد. فعلا برای رفع مشکل ریزگردها در مناطق جنوبی کشور، درخواستی جهت خرید مالچ پلیمری مطرح نشده؛ اما شفارس این آمادگی را دارد که در صورت طرح درخواست، مالچ پلیمری به هر میزان که مورد نیاز باشد تولید نماید. البته مالچ پلیمری پتانسیل صادرات هم دارد؛ اما به سبب پاره ای مشکلات، تا کنون صادرات نداشته ایم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی و خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24