Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بودجه های به نسبت مثبت و سبز سال ٩۶ ، باعث ایجاد خوش بینی نسبی برای سال آتی شده است .

 صنایع و نمادهای پیشرو سال ٩۶ کدامند؟

بودجه های به نسبت مثبت و سبز سال 96 ، باعث ایجاد خوش بینی نسبی برای سال آتی شده است . در همین رابطه در یکسری سلسله گزارش نظرات کارشناسان بازار سرمایه در خصوص صنایع و نمادهای پیشرو سال آتی را جویا خواهیم شد
در همین رابطه ، علی قلی پور معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری نیرو در گفتگو با بورس24 در تشریح وضعیت بازار بیان کرد: به نظر می رسد پس از برگزاری انتخابات، حساسیت ها به کنترل تورم و نرخ دلار کاهش یابد. ایجاد کمی تورم و یا افزایش نرخ دلار، می تواند در بازارهای مختلف تحرک به همراه داشته باشد. علاوه بر این در صورت تداوم روند جنگ ارزی بین چین و آمریکا، احتمالا شاهد کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی خواهیم بود. بدین ترتیب، پیش بینی می‌شود سال 96 برای صنایع، سال بهتری باشد.
یکی از دلایل عدم تحرک در سهام گروه خودرو، بی اعتمادی سهامداران نسبت به تحقق سودهای پیش بینی شده می باشد. شاید اگر واگذاری خکاوه توسط سایپا صورت گیرد، اعتماد از دست رفته برگردد و جنب و جوش بیشتری در این گروه ایجاد شود. اگر بودجه های این شرکت ها و اخبار مطرح شده محقق گردد، سهام این گروه جای رشد خواهند داشت.

قلی پور در ادامه اظهار داشت: با در نظر گرفتن کلیه شرایط، به رشد صنایع کامودیتی محور و پالایشگاهی خوشبین هستم. صنعت پالایشی به سبب نرخ های اعلام شده جدید، امکان رشد سودآوری خواهند داشت. ضمن اینکه این صنعت از مواردی همچون افزایش نرخ ارز یا تک نرخی شدن ارز هم منتفع خواهد شد.
ارائه بودجه های نسبتا محافظه کارانه گروه معدنی نیز اتفاق معقولی بود و با توجه به بودجه های این گروه، تعدیل مثبت و رشد قیمتی سهام شرکت های معدنی و فولادی محتمل است.
از سوی دیگر هر چند می توان به رونق حجم معاملات مسکن در سال 96 هم امیدوار بود؛ اما با توجه به رکود فعلی بازار مسکن و حجم مازاد عرضه نسبت به تقاضا در بازار مسکن، چشم انداز گروه ساختمانی چندان روشن نیست. البته صنعت سیمان وضعیت تقریبا متفاوتی داشته و معتقدم به خاطر وجود پتانسیل های صادراتی در صنعت سیمان و همچنین انتفاع این صنعت از افزایش بودجه عمرانی دولت، سیمانی ها از اقبال بیشتری نسبت به ساختمانی ها برخوردارند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی و خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24