Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حالی که بسیاری از سهم های بنیادی و مناسب بازار، رشدی نداشته اند، برخی سهم های کوچک بازار، رشدهای چند ده درصدی تجربه کرده اند.

 چه گروه هایی پیشتاز ٩۶ خواهند بود؟

در حالی که بسیاری از سهم های بنیادی و مناسب بازار، رشدی نداشته اند، برخی سهم های کوچک بازار، رشدهای چند ده درصدی تجربه کرده اند. فقدان نقدینگی سبب شده که گروه های سفته باز به سراغ نمادهای کوچک رفته و در یک برهه زمانی نوسان قابل توجهی را از این نمادها اخذ کنند .
در همین رابطه ، سعید شیرزادی عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 بیان کرد: به اعتقاد من بازار سرمایه از کمبود نظارت رنج می برد. توجه بازار به سهم هایی که با حجم کمی پول، روندشان تغییر می کند معطوف شده و عملا سهم های بنیادی مورد بی مهری خریداران قرار گرفته است. این شرایط، نظارت بیشتری از سوی سازمان می طلبد. برای حفظ اساس بورس باید با کلونی هایی که برای بالا بردن قیمت یک سهم و نوسان گیری عده ای خاص شکل میگیرد، برخورد شود. برخی سهم های کوچک رشد زیادی داشته اند، که به نظرم این موارد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. ممانعت از زیر سوال رفتن کلیت بازار در گرو برخورد جدی با رشد غیر منطقی سهم های پرریسک خواهد بود. تداوم روند سفته بازی در بازار، نتیجه ای جز آسیب به سهامداران خرد در بر نخواهد داشت.

توقف نمادها، ابزار قانونمندی نیست و به درستی تعریف نشده و به اقتضای شرایط، از این ابزار استفاده می شود. باید شورای عالی بورس قانونی در خصوص علل و مدت توقف نمادها تدوین نماید.
شیرزادی در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد صنایع فولادی، سنگ آهنی و پالایشی پتانسیل رشد قیمت خواهند داشت. قیمت سنگ آهن جهانی رشد زیادی داشته و قیمت سهام این گروه، متناسب با رشد قیمت های جهانی بالا نرفته است. گروه وابسته به فلز روی، رشد زیادی داشته اند و افزایش قیمت های جهانی در بازار پیشخور شده است. به نظر می رسد گروه روی فعلا جای رشد نخواهند داشت. گروه خودرویی هم سال گذشته، به اندازه چندین سال رشد کرد و برای این گروه، رشد شارپ متصور نیستم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی و خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24