Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دکتر سلیمانی گفت: با توجه به بهبود قیمت نفت و رشد نسبی محصولات پتروشیمی و معدنی ها سال آینده شرکت ها از نظر سود و زیان در وضعیت مطلوب تری خواهند بود و وضعیت شرکت ها نسبت به سال جاری بهتر خواهد شد...

مدیر عامل غدیر : به بورس ٩۶ خوشبین ترم / دلیل برخی عرضه ها در پتروشیمی زاگرس

نبود نقدینگی و سررسید تعهدات پایان سال شرکت ها حجم عرضه را در بازار بالا برده است.

غلامرضا سلیمانی امیری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر درخصوص علل افت شاخص و حجم بالای فروش شرکت های حقوقی در اسفند ماه به بورس24 گفت:سال مالی عمده شرکت ها پایان اسفند ماه است. در شرایط کنونی با توجه به رکود حاکم و نیاز به نقدینگی صندوق های بازنشستگی و حقوقی ها ترجیح می دهند تا سهام عرضه کنند و از بابت فروش دارایی ها در پایان سال مالی سود شناسایی کنند و در شرایط فعلی سهام جابه جا می کنند و سهام را به نقدینگی تبدیل کنند.

وی ادامه داد:در واقع با توجه به تعهداتی که حقوقی ها دارند به منظور جذب نقدینگی و تسویه بدهی ها و وام هایی که دارند در بازار پوزیشن فروشنده دارند.

سلیمانی امیری گفت: اسفند ماه تقریبا زمان مناسبی برای نقد کردن دارایی هاست چرا که تقریبا تا نیمه اردیبهشت بازار سهام راکد است و فروش آنچنانی اتفاق نمی افتد به همین دلیل بسیاری از حقوقی ها ترجیح می دهند قبل از پایان سال جدید نقدینگی جذب کنند.

مدیرعامل غدیر ادامه داد: با توجه به بهبود قیمت نفت و رشد نسبی محصولات پتروشیمی و معدنی ها سال آینده شرکت ها از نظر سود و زیان در وضعیت مطلوب تری خواهند بود و وضعیت شرکت ها نسبت به سال جاری بهتر خواهد شد.

وی در خصوص فروش های اخیر پتروشیمی زاگرس از سوی «پارسان» هم گفت: همان طور که اشاره کردم نقدینگی در بازار نیست و هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای تامین نقدینگی اقدام به فروش سهامی که قابلیت نقد شوندگی بالا داشته باشد،کرده است، زاگرس از جمله شرکت هایی است که از وضعیت مطلوبی برخوردار است و سهم خوبی است اما به جهت تامین نقدینگی «پارسان» مقداری از سهام خود را در این شرکت در بازار عرضه نمود.

امیری در خصوص وضعیت قیمت دلار هم گفت: تا انتخابات نرخ دلار نزولی یا ثابت است و باید دید بعد از انتخابات نوع سیاست گذاری های اقتصادی به چه شکل است تا در خصوص آینده قیمت دلار بتوان اظهار نظر کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24