Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بورس کالای ایران در آستانه عید سعید نوروز در پیام نوروزی خود ابراز امیدواری کرد با توسعه فعالیت های این بورس، زمینه ایفای هر چه بهتر و بیشتر نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور در سال آتی فراهم شود...

سلطانی نژاد در پیام نوروزی: بورس کالا سال پرکار و پرباری را پشت سر گذاشت / امیدواری به توسعه اقتصادی کشور در سال آتی

بورس24 :مدیر عامل بورس کالای ایران در آستانه عید سعید نوروز در پیامی فرارسیدن سال جدید را به هموطنان عزیز و فعالان اقتصادی به ویژه فعالان بازار سرمایه تبریک گفت.

دکتر حامد سلطانی نژاد طی این پیام ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بورس کالا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" ابراز امیدواری کرد با توسعه فعالیت های این بورس، زمینه ایفای هر چه بهتر و بیشتر نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور در سال آتی فراهم شود.

متن این پیام بدین شرح است: سال۹۵که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است، در حالی به پایان می رسد که اقتصاد ایران در دوران پساتحریم شرایط جدیدی را تجربه کرد و علیرغم تحولات سیاسی آمریکا که در ماه های پایانی این سال تنش هایی را به اقتصاد وارد آورد، اقتصاد کشور بعد از مدت ها رشد مناسبی را تجربه کرد.

در این شرایط بورس کالای ایران نیز با بهره گیری از فضای مثبت اقتصادی و با تلاش در راه توسعه فعالیت های خود با رشد چشمگیر میزان معاملات و توسعه ابزارهای مالی جدید سال پرکار و پرباری را پشت سر گذاشت.

رشد بیش از۲۰۰درصدی حجم معاملات محصولات کشاورزی را شاید بتوان یکی از مهمترین رویدادهای سال۹۵بورس کالا عنوان کرد. اجرای موفق طرح قیمت تضمینی محصول جو و ذرت کشور و همچنین ورود بورس کالا به بازار پسته و زعفران به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی صادراتی کشور از دیگر دستاوردهای این بخش به شمار می آید.

تامین مالی۲۶۵۰۰میلیارد ریالی دولت برای خرید گندم از کشاورزان در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نیز گام بزرگی در راه استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی بخش کشاورزی بود که با موفقیت در بورس کالا به سرانجام رسید.

در بخش بازار مشتقه نیز راه اندازی ابزار اختیار معاملات بر روی سکه بهار آزادی تحولی در استفاده از ابزارهای نوین در بازار سرمایه به شمار می آید و استقبال فعالان بازار از این معاملات با عقد بیش از۴۰هزار قرارداد طی حدود سه ماه، روزهای امید بخشی را در این حوزه نوید می دهد.

ثبت ارقام و رکوردهای جدید در بازار آتی نیز که با رشد بیش از۹۰درصدی حجم معاملات به نسبت سال۹۴همراه بود، لزوم توسعه بازار مشتقه در بازار سرمایه ایران را بیش از پیش گوشزد کرد.

همچنین یکی از رویدادهای مهم بورس کالا در سال۹۵، اقدامات اصلاحی در بازار پتروشیمی با تعامل و هم اندیشی فعالان این صنعت و راه اندازی قراردادهای بلندمدت جهت تسهیل معاملات بود که افزایش بیش از۳۰درصدی ارزش معاملات پتروشیمی نسبت به سال قبل و بهبود تامین مواد اولیه از سوی صنایع پایین دستی از نتایج این تلاش ها به شمار می رود.

همه اقدامات انجام شده در سال۹۵از افزایش۲۸درصدی حجم و۷۵درصدی ارزش معاملات بورس کالا به نسبت سال۹۴حکایت دارد که این بهبود در روند داد و ستدها که همگی نمودی از واقعیت های اقتصادی هستند، نوید دهنده خروج اقتصاد کشور از رکود است.

با همه این تفاسیر مرور فعالیت های بورس کالا در سال۹۵، بیانگر تحقق عمده اهداف از پیش تعیین شده به همت تلاش کارکنان و مدیران متخصص این بورس در راستای توسعه اثرگذاری های زیرساختی بورس کالا در اقتصاد کشور است.

بنده ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به همه ملت شریف ایران، فعالان اقتصادی، اهالی بازار سرمایه و مجموعه پرتلاش مدیران و کارکنان شرکت بورس کالای ایران که این بهار طبیعت، مقارن با ولادت با سعادت صدیقه مرضیه (س) است، از درگاه ایزد منان سرافرازی و تعالی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سال پیش رو در همه عرصه ها خصوصا در عرصه خطیر اقتصادی آرزومندم.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24