Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هیات مدیره سازمان بورس از ۶ پیشنهاد شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره افزایش نقدشوندگی سهام با دوپیشنهاد موافقت کرده است.مدیرعامل بورس تهران به قاصدک بورس ٢۴ گفته که یکی از این پیشنهادها افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد است...

تصمیم با اهمیت برای افزایش نقدشوندگی بازار / دامنه نوسان سهام در بورس ١٠ درصد شد

با پیشنهاد شرکت بورس اوراق بهادار تهران و موافقت هیات مدیره سازمان بورس دامنه نوسان روزانه سهام به 10 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،شرکت بورس اوراق بهادار قبل از پایان هر سال گزارشی برای رونق بازار سهام در سال پیش رو آماده می کند؛ در گزارش پیشنهادی بورس تهران که در 18 صفحه به هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده ، با توجه به رکود 4 ساله بورس پیشنهادهایی درباره افزایش نقدشوندگی سهام مطرح شده است.انتشار سهام خزانه ، اعطای وام خرید سهام به شرکت های سرمایه گذاری،حذف کارمزد خرید و فروش سهام برای صندوق های بازارگردانی،اختصاص 5 درصد منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری در بورس،حذف تدریجی حجم مبنا و افزایش دامنه نوسان سهام تا سقف 10 درصد از جمله پیشنهادهای بورس تهران برای افزایش نقدشوندگی سهام در سال 96 عنوان شده است.

هیات مدیره سازمان بورس هم با بررسی برخی از این پیشنهادها نهایتا در جلسه دوشنبه 27 اسفند ماه با عملیاتی شدن دو پیشنهاد بورس تهران موافقت نموده است.بر این اساس از نوزدهم فروردین ماه 96 دامنه نوسان سهام در بورس تهران از 5 درصد به 10 درصد افزایش پیدا می کند.همچنین شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای به احمد دوست حسینی رئیس هیات امنای صندوق توسعه ملی از وی خواسته در راستای مصوبه مرداد سال گذشته هیات وزیران مبنی بر حمایت صندوق از توسعه فضای سرمایه گذاری و همچنین اهمیت بازار سهام در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال و ورود سرمایه به بخش تولید، حداقل 5 درصد از منابع این صندوق به بازار سهام تزریق شود.

5 درصد منابع صندوق توسعه ملی معادل 5 هزار میلیارد تومان است که در صورت تزریق به بورس می تواند سال پر رونقی را برای بازار سرمایه رقم بزند.

افزون بر این،تعیین دامنه نوسان 10 درصدی در بازار پایه در روزهای پایانی سال 95 سبب رونق فزاینده ای در این بازار شد،حال با افزایش دامنه نوسان سهام در بورس به 10 درصد بدون تردید روزهای خاصی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ضمن تایید افزایش دامنه نوسان سهام در بورس به 10 درصد تاکید کرد:این تصمیم در جهت افزایش نقدشوندگی سهام در بورس صورت گرفته و امیدوار هستیم این راهکار بتواند اصل نقدشوندگی در بورس را با متعادل ساختن سهام شرکت های مختلف تقویت کند و رونق را دوباره به بورس بازگرداند.

وی در برابر این سوال که آیا دامنه نوسان در فرابورس هم به 10 درصد افزایش پیدا می کند،گفت: افزایش دامنه نوسان تنها مربوط به شرکت های بورسی است و تحقق این امر در فرابورس ایران نیازمند پیشنهاد و درخواست جداگانه توسط این شرکت است.

اما با توجه به این که بازار سهام از دی 92 تاکنون یعنی زمانی در حدود 4 سال با رکود مواجه بوده و سال 95 هم یکی از نامطلوب ترین سال های بازار سرمایه بود،امیدواریم دروغ های سیزده بورس24 که در خبر مزبور (افزایش دامنه نوسان به 10 درصد و تزریق 5 درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سهام) عنوان شد بتواند نوید بخش پایان واقعی رکود و روزهای شاداب و پر رونقی برای بورس ایران باشد!

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • هاشم تیزقدم هاشم تیزقدم
    هاشم تیزقدم هاشم تیزقدم

    باعث تاسفه
    ۱-برای افزایش نقد شوندگی باید در سیاست های بسته نگهداشتن نماد معاملاتی شرکتها تجدید نظر میکردند. وگرنه خیلی وقته که صفهای خرید و یا فروش آنچنانی در معاملات نداریم. پس ربطی به دامنه نوسان ندارد
    ۲-دلیل رونق بازار پایه فرابورس هم دامنه ۱۰ درصدی نبوده. بلکه امکان خرید و فروش آنلاین سهام نبوده

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24