Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صنعت تامین سرمایه در ایران قدمتی حدودا ١١ ساله دارد.تامین سرمایه های امین و نوین نخستین شرکت هایی بودند که مجوز تامین سرمایه گرفتند.در حال حاضر غیر از دو شرکت مزبور تامین سرمایه های امید،بانک ملت،آرمان،سپهر،آباد مسکن،کاردان و لوتوس پارسیان در صنعت بانکداری اختصاصی کشور فعال هستند...

بانک آینده هم تامین سرمایه می زند!

بورس24 :بانک آینده در بخشی از خدمات بانکداری اختصاصی خدمات تامین سرمایه را نیز ارائه می دهد که انتشار اوراق مشارکت ، صکوک اجاره ، صکوک مرابحه ، گواهی سپرده عام و خاص ، صندوق زمین و ساختمان،صندوق پروژه و سهام پروژه جزء برنامه های آن است،حال آن که توسعه این فعالیت ها سبب شده تا این بانک خصوصی رسما درخواست دریافت مجوز تامین سرمایه بدهد.

بر این اساس سولماز وزیر زاده، مدیر عامل سابق سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) مامور راه اندازی تامین سرمایه برای بانک آینده شده است.

وزیر زاده در خصوص اخذ مجوز تامین سرمایه بانک آینده به خبرنگار بورس24 گفت:اخذ مجوز یک تامین سرمایه بسیار زمان بر است اولین تامین سرمایه های ایران که «امین» و «نوین» هستند به سختی مجوز دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز سازمان بورس به سختی مجوز تامین سرمایه می دهد.

وی افزود: در مورد اخذ مجوز تامین سرمایه بانک آینده حدود 1سال و نیم است که در تلاش هستیم و سه گروه مختلف از بانک و بازار سرمایه را گردهم جمع کرده ایم تا یک مجوز دریافت کنیم.همه بانک هایی که تامین سرمایه ندارند این دغدغه را برای دریافت مجوز دارند ،چراکه برای بانک ها دغدغه انتشار اوراق و تامین مالی از ابزار های بازار سرمایه و سرمایه گذاری وجود دارد.

به گفته وی، در تمام دنیا این بخش در همه بانک ها به گونه ای وجود دارد. در ایران هم اگر هر بانکی بخواهد می تواند بانکداری اختصاصی را در قالب تامین سرمایه انجام دهد ولی مجوز مستقل داده نمی شود و باید مجوز جداگانه ای برای تامین سرمایه دریافت شود و یا یک کارگزاری را آن قدر بزرگ کنند تا بتوانند مجوز های تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی را دریافت کند که به سرمایه پایه بالایی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: میزان سرمایه پیشنهادی شرکت برای ایجاد تامین سرمایه حداقل 200میلیارد تومان است و ما امیدواریم تا یک ماه آینده مجوز دریافت آن قطعی شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24