Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت قند ثابت خراسان در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص احتمال افزایش نرخ شکر در سال ٩۶ اعلام کرد با توجه به این که قیمت چغندر قند افزایش چندانی را تجربه نکرده دولت در تلاش است تا جایی که امکان دارد بهای شکر را افزایش ندهد اما در نهایت مجبور است طبق روال هر سال با افزایش قیمت شکر موافقت نماید. جزئیات بیشتر این افزایش قیمت در جلسه ای که ٢١ فروردین ماه برگزار خواهد شد مشخص می شود...

دلیل برخی تکانه های مثبت در قندی ها مشخص شد

بورس24 : سهام قندی ها امروز صف خرید شدند!آیا قندی ها موفق به دریافت مطالبات خود از دولت می شوند؟ برنامه شرکت ها برای افزایش جذب چغندر قند و رشد نرخ شکر چیست؟علت رخداد امروز چیست؟

شکر همواره یکی از محصولاتی بوده که در سال های اخیر حاشیه های زیادی را به همراه داشته است. یکی از مسایلی که در سال های اخیر ضربه های زیادی را به شرکت های تولید کننده قندی وارد کرده واردات بیش از حد بوده که در سال های 90 تا 92 بیشترین تاثیرات منفی را بر روی این تولید کننده ها بر جای گذاشته است.

اما دولت برای جلوگیری از ضرر بیشتر این تولید کننده ها ضمن اعلام ممنوعیت ثبت سفارش های جدید مقرر کرد تا بابت تولید هر کیلو شکر حاصل از چغندر قند یارانه ای به تولید کننده ها پرداخت شود.این رقم در سال 93 بیش از 2000 ریال به ازای هر کیلو و در سال 94 برابر با 2150 ریال به ازای هر کیلو تعیین شد. این مبلغ برای سال 95 نیز به 2300 ریال به ازای هر کیلو افزایش یافت. در پی این مصوبات کلیه شرکت های تولید کننده این ارقام را در سرفصل حساب های دریافتنی خود از دولت لحاظ کردند اما عمده این مطالبات هنوز دریافت نشده است.

در میان این شرکت های تولید کننده،قند شیروان، قوچان و بجنورد، قند اصفهان و قند قزوین بالاترین نسبت مطالبات از دولت را نسبت به ارزش بازار خود دارند. بنابراین دریافت این مطالبات تاثیر مطلوب بیشتری بر روی ارزش بازار این شرکت ها خواهد داشت. در همین باره با یکی از مدیران عامل شرکت های قندی به گفت و گو نشسته ایم.

فردا ؛ تصمیم گیری درباره افزایش نرخ شکر

کاظمی مدیر عامل شرکت قند ثابت خراسان در گفت و گو با بورس24 در خصوص احتمال افزایش نرخ شکر در سال 96 اعلام کرد با توجه به این که قیمت چغندر قند افزایش چندانی را تجربه نکرده دولت در تلاش است تا جایی که امکان دارد بهای شکر را افزایش ندهد اما در نهایت مجبور است طبق روال هر سال با افزایش قیمت شکر موافقت نماید. جزئیات بیشتر این افزایش قیمت در جلسه ای که 21 فروردین ماه برگزار خواهد شد مشخص می شود.

وی درباره آخرین وضعیت کشت چغندر قند و قیمت گذاری آن گفت:با توجه به مناسب بودن شرایط جوی و مطلوب بودن آب و هوا و بارندگی های مناسب شرایط کشت چغندر قند در ماه های اخیر بهبود یافته اما به دلیل بحث کنترل تورم شاهد رشد نرخ چندانی روی این محصول نبودیم. امسال قیمت چغندر قند حدود 6 تا 9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که به تناسب آن بهای شکر نیز افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش جذب چغندر قند در سال جدید وجود دارد یا خیر اظهار داشت:در سال جاری حتما این اتفاق خواهد افتاد. با توجه به بهبود وضعیت تولید چغندر قند در ماه های اخیر شرکت های قندی نیز تمایل به افزایش جذب چغندر و در نتیجه افزایش تولید محصولات خود را دارند. در حال حاضر هدف تولید شرکت قند ثابت خراسان بین 180 تا 200 هزار تن است.

وضعیت مطالبات

کاظمی در ادامه در خصوص وضعیت مطالبات شرکت های قندی از دولت به خبرنگار بورس24 اذعان کرد که در اواخر نیمه دوم سال 95 بخشی از مطالبات شرکت های قندی از دولت دریافت شد. این مطالبات مربوط به سال 93 بود و امیدواریم که طی دو تا سه ماه آینده مطالبات سال های 94 و 95 نیز دریافت شود. در حال حاضر پرداخت مطالبات شرکت های قندی در دستور کار دولت قرار دارد و در زمره برنامه های جدی دولت می باشد. در این خصوص انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر نیز بسیار فعال بوده و همکاری های بسیاری را با ما انجام داده است.

مراقب باشید!

مدیر عامل قند ثابت خراسان در پایان توصیه هایی برای سهامداران قندی و به طور کلی فعالان بازار سرمایه ابراز کرد. وی گفت:متاسفانه در سال های اخیر شاهد فراز و فرودها و نوسانات شدیدی بر روی سهام گروه قندی در بازار سرمایه بودیم. نوساناتی که موجب منفعت عده ای و زیان عده بیشتری می شود. برخی از اتفاقاتی که در گروه قندی رخ می دهد ناشی از شایعات و اخبار دروغ و خلاف است. با وجود این که این خبرها موجب رونق بازار می شود اما باید توجه داشت که رونقی که منطقی باشد پایاست. بهتر است مردم را به منطق و درستی تشویق کنیم تا در مسیر اشتباهی وارد نشوند و در نهایت متضرر نگردند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24