Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سعید لیلاز گفت: مهمترین رسالت دولت یازدهم، استراتژی خروج از بحران بود، اما گاهی فراموش می شود که این دولت در چه شرایطی، ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را تحویل گرفت...

لیلاز: پس از تشکیل دولت یازدهم، یک شوک بزرگ به اقتصاد ایران وارد شد

بورس24سعید لیلاز گفت: مهمترین رسالت دولت یازدهم، استراتژی خروج از بحران بود، اما گاهی فراموش می شود که این دولت در چه شرایطی، ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را تحویل گرفت.

این تحلیل گر مسایل سیاسی و اقتصادی در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم روی کارآمد، شرایط در همه این حوزه ها وخیم بود؛ اظهار داشت: ما در آستانه یک سقوط هولناک در تمام این حوزه ها بودیم؛ برای همین استراتژی خروج از بحران، استراتژی بسیار مهم و با ارزشی بود.

وی افزود: در تمام دنیا، این گونه است که دولت ها با یک استراتژی کار را شروع می کنند؛ بنابراین اینکه گفته می شود این دولت استراتژی نداشته با آن شرایط نباید از دولت یازدهم انتظار می داشتیم که 10 تا استراتژی کارش را شروع می کرد. خروج از بحران استراتژی بسیار بزرگی بود که دولت یازدهم در آن موفق عمل کرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل دولت یازدهم، یک شوک بزرگ دیگر هم به اقتصاد ایران وارد شد، عنوان کرد: همه کشورهای نفتی دنیا سقوط قیمت نفت را تجربه تجربه کردند، ولی ما همزمان دو سقوط قیمت را تجربه کردیم؛ هم صادرات ما به کمتر از نصف رسید و هم قیمت جهانی نفت خام به حدود یک سوم رسید.

وی تصریح کرد: کشورهایی مثل روسیه، عربستان، کویت، امارات عربی متحده همه آسیب های جدی از بابت کاهش قیمت جهانی نفت خام دیدند.

او گفت: با این حال در سال 96 بر اساس آخرین رشد اقتصادی اعلام شده، رشد اقتصادی ایران 7.4 درصد بوده که این عدد بسیار خوبی است؛ به معنای اینکه اگر این آهنگ رشد ادامه یابد، در ماه‌ های پایانی دولت یازدهم، حجم تولید ناخالص داخلی را به سطح سال 90 بر می گردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24