Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​رشد برخی سهام در بازار این روزهای سال ٩۶ می تواند نوید بخش تحرکات آینده برای تحولات بزرگ در بورس باشد. به طوری که خروج از رکود در ماه های آینده برخی صنایع را که به کل وارد مرحله خواب سرمایه شده اند را متحول نماید.

دلیل رشد نمادهای غذایی چیست؟

اما در این بین سهام صنایع غذایی که رشدی آرام و بی سر و داشته اند در این روزها به چشم بازار آمده اند و برخی شرکت های این صنعت از جمله بهپاک روند های خوبی با صف های خرید داشته، که دلیل اصلی آن گزارشات مناسب از سوی شرکت بوده است.

سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی صنعت غذایی را صنعتی رو به رشد توصیف کرد و به خبرنگار بورس24 گفت: در حال حاضر صنایعی که اندازه کوچکی دارند از جمله صنایع غذایی به دلیل فروش بالایی که داشته اند علی رغم رکود در سایر صنایع ، توانسته اند رشد خوبی داشته باشند .

وی افزود: به نوعی می توان گفت این صنعت با خوراک مردم در ارتباط است و نیاز مردم در این صنعت کاهشی نبوده است. همچنین با توجه به اینکه به سمت خروج از رکود در حرکت هستیم این صنعت قبل از همه بازار شروع به رشد خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در مورد اقبال برخی از سهام از جمله سهم "بهپاک" که طی روز های اخیر به بازار بالاتر ارتقاء یافته گفت: بهپاک 50 درصد از فروش خود را در سه ماه پوشش داده است و این موضوع نشان می دهد که شرکت می تواند 2برابر پیش بینی فروش داشته باشد.

وی ادامه داد: در کل بسیاری از هزینه ها ثابت است و در مقیاس کاهش خواهد داشت ولی در سودآوری شرکت رشد 2 برابری پیش بینی می شود. همچنین این شرکت طی روز های آتی مجمع برگزار می کند که حدود 50 تومان هم سود تقسیم خواهد نمود و این موارد می تواند دلیل برای اقبال به این سهم باشد.

وی گفت: در خصوص صنعت شیر و لبنیات هم اقبال عمومی زیاد بوده که دلیل آن مازاد عرضه شیر و کاهش قیمت آن است و با کاهش قیمت مواد اولیه شرکت های لبنی حاشیه سود بیشتری داشته اند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا دلایل رشد این شرکت ها می تواند سفته بازی روی سهام باشد؟ گفت: از نظر بنده مفهوم سفته بازی چندان مصداق درستی ندارد. ممکن است دیدگاه ها در مورد برخی سهام متفاوت باشد و رشد سهم ها را سفته بازی بدانند. اما در کل سهامی که سهام شناور کمی دارند ممکن است دچار این مشکل شوند ولی سهامی که شناور بالایی دارند و سهامدار عمده به خوبی عرضه می کند سفته بازی نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24