Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جو روانی ناشی از انتخابات در بازار سرمایه اجتناب ناپذیر است و حدود یک هفته به انتخابات باید منتظر فشار عرضه در بازار بود.

تحلیل یک کارشناس از وضعیت بازار تا انتخابات

مهدی ساسانی تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص بازارسرمایه پیش از انتخابات و شرایط حاکم بر آن به بورس24 گفت: بازار هنوز نقدینگی ای که باید را جذب نکرده و با نقدینگی ای که از قبل داشته در حال فعالیت است. فعالان کماکان از این سهم به آن سهم حرکت می کنند و این رویه تا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ادامه خواهد داشت، یعنی با روند مثبت اما کم رمق.

باید منتظر افزایش فشار عرضه بود...

ساسانی ادامه داد: جو روانی ناشی از انتخابات در بازار سرمایه اجتناب ناپذیر است و حدود یک هفته به انتخابات باید منتظر فشار عرضه در بازار بود. خیلی از فعالان می فروشند تا نتیجه انتخابات مشخص شود و سپس در خصوص سرمایه گذاری جدید تصمیم گیری می کنند. این اتفاقی است که خواهد افتاد. البته باید این موضوع را نیز مد نظر داشت که بازار یک موضوع را دو بار تکرار نمی کند. منطقی این است که فشار عرضه یک هفته به انتخابات رخ دهد اما می توان از نیمه اردیبهشت منتظر این اتفاق بود.

بازار پایه پتانسیل رشد دارد...

وی در خصوص نوسانات و اتفاقات اخیر بازار پایه نیز گفت: بازار پایه را اذیت می کنند. این بازار به خودی خود پتانسیل رشد دارد. نقدینگی در این بازار ورود کرده است و کماکان شاهد مقاومتی هستیم که نقدینگی به سمت این بازار نرود و با قانون های یک شبه و ناگهانی در صدد ایجاد شوک و تنش به این بازار هستند. به نظر من با این فعالیت ها نمی توانند جلوی جریان نقدینگی را بگیرند و این بازار هنوز هم می تواند رشد کند. بازار پایه هنوز هم توان رشد دارد اما کم کم به انتهای بازی نزدیک می شود.

بازار منطقی حرکت می کند

این تحلیل گر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بازار روندی منطقی و معقول را می گذراند و تا مشخص شدن نتایج انتخابات این روند مثبت اما کم رمق را ادامه می دهد.

صنایع وابسته به دلار امکان رشد بیشتری دارند

وی در پاسخ به این سوال که مطمئن ترین صنعت در شرایط فعلی برای سرمایه گذاری کدام است گفت: به هر حال پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات باید منتظر رشد قیمت دلار بود و در صورتی که روحانی انتخاب نشود باید منتظر رشد غیر منطقی دلار بود. در این شرایط صنایعی که وابستگی به دلار دارند و دلار را در بودجه خود زیر نرخ فعلی در نظر گرفتند پتاسیل های خوبی برای رشد دارند. برخی پتروشیمی ها، برخی معدنی ها، گروه های پالایشی و ... می توانند رشد خوبی با قیمت دلار داشته باشند.

بازار به خودرویی ها هنوز اعتماد ندارد

ساسانی در خصوص نوسانات صنعت خودرو هم گفت: در شرایط فعلی بازار هنوز به این صنعت اعتماد کامل ندارد و اگر سهام خودرویی ها رشد می کنند به دلیل اخباری است که قرار است منتشر شود. تقریبا فعالان بازار همگی در این فکرند که هر رئیس جمهوری که انتخاب شود احتمال تغییر وزیر صنعت بسیار بالاست و از آنجا که وزیر فعلی پشتوانه خودرویی ها بوده است ترسی را از این بایت به بازار القا می کند. در کل می توان انتظار داشت که خودرویی ها یک بالای موقت خواهند داشت و مجددا باید انتظار افت قیمت در این صنعت را داشت.

انفورماتیک، صنعتی کم ریسک

وی درباره صنعت انفورماتیک و رشد های اخیر آن نیز گفت: انفورماتیکی ها به چند دسته تقسیم می شوند و هر یک دلایل متفاوتی برای رشد دارند. مثلا مداران که با توجه به سیاست سهامدار عمده هر بالایی که سهم دارد سهامدار عمده فروشنده می شود. مرقام هم با توجه به شفاف سازی صورت گرفته اعلام کرد برنامه صندوق های فروشگاهی فعلا آینده مشخصی ندارد و این رشد قیمت هم حاصل پول است که رشد می کند و در حالت نموداری در سقف و کف کانال نوسان می کند. مفاخر هم بحث هایی پیرامون رشد سودهای عملیاتی می شود و نتیجه این موارد سهام این گروه را تحت تاثیر قرار می دهد. در مجموع این سهام نسبت به سایر صنایع برای بازار کم ریسک تر است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24