Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​موضوعات اختلاس و بحث های مالی کیفری بوده و در کمیته تخلفات و سازش کانون بررسی نمی شود چرا که به نوعی دزدی محسوب می شود.

ماجرای معامله گر یک کارگزاری که سهام اعتباری را فروخت و فرار کرد

به منظور ایجاد سازش در اختلافات ناشی از فعالیت حرفه‌ای کارگزاران، کارگزار/معامله‌گران و بازارگردانان که بین آنها با یکدیگر یا با سایر اشخاص به وجود می آید کمیته‌ای تحت عنوان "کمیته سازش" در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تشکیل شد. در نتیجه موارد بررسی در کمیته سازش، تخلفات و کمیته داوری کانون کارگزاران بیشتر مربوط به عملیات است و هر موضوعی که به موارد اختلاس، دزدی و .. مربوط شود موضوع کیفری است و مراجع قضایی مسئول پرونده خواهند شد.

محمد جواد اسدی، کارشناس حقوقی موسسه رعد درخشان نیک در خصوص موضوع تخلفات مالی معامله گر یک کارگزاری به خبرنگار بورس24 گفت: معامله گری در یک کارگزاری با استفاده از امکان معامله ای که داشت، توانسته بود برای اقوام خود سهم اعتباری خریداری نماید.

وی افزود: به دلیل اینکه معامله فریز نبوده است به وسیله کارگزاری ناظر شخص مورد نظر سهام خریداری شده را فروخته است. وجوه به حساب افراد در آن کارگزاری واریز می شود و در نهایت شخص مذکور از طریق حساب های اینترنتی پول ها را به حساب های مختلف فرستاده و تبدیل به ارز می کند.

وی گفت: پس از تبدیل به ارز با آن وجوه از کشور خارج می شود ولی با اقدامات حقوقی و کیفری که ما انجام دادیم توانستیم تمام حساب های افرادی که وجوه به حسابشان واریز شده بود را مسدود کنیم و پول ها را برگردانیم. با شکایت کیفری که در دادسرای جرائم رایانه ای انجام داده شد پول های کارگزاری برگشت داده شد.

وی در مورد دستگیری فرد مورد نظر گفت: شخص دستگیر نشده و احتمالا خود شخص هم برگردد و از طریق پلیس بین الملل و پلیس داخلی در حال پیگیری هستیم. این موضع در فروردین ماه امسال رخ داده است که ما نیز به سرعت پیگیری کرده ایم.

بازجویی از مجرمان کانال های اغوا کننده...

محمدعلی شیری زاده، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس در خصوص موضوع تخلفات اخیر در سال جاری در مورد کارگزاران و معامله گران گفت: گزارشی در خصوص تخلفات کارگزاران در اختیار بنده قرار نگرفته است. این موضوع احتمالا از طریق مراجع قضایی پیگیری شده است و به سازمان مربوط نبوده است.

وی در مورد کانال ها و سایت هایی که مشکل داشتند و در حال بررسی قضایی بودند نیز گفت: این افراد و مدیران این کانال ها در حال بازجویی هستند و به زودی مشخص می شود که مراجع قضایی چه حکمی برای این افراد در نظر می گیرند.

موارد کیفری بر عهده کانون نیست...

درهمین راستا با علیرضا تاج بر، قائم مقام دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار صحبتی داشتیم که گفت: تقریبا دو سال گذشته تحویلدار یک کارگزاری شماره شبای خودش را نوشته بود و بانک پول را به حساب تحصیلدار واریز نمود که موضوع از طریق دادگاه بررسی شد.

وی افزود: موضوعات اختلاس و بحث های مالی کیفری بوده و در کمیته تخلفات و سازش کانون بررسی نمی شود چرا که به نوعی دزدی محسوب می شود.

تاج بر گفت: سال گذشته نیز شخصی در کارگزاری 700 میلیون تومان با اعتبار از کارگزاری سهم خریده بود و پس از دریافت پول، از ایران خارج شد که به نوعی موضوع حل شد اما در سال جاری هیچ گونه موضوعی نداشتیم.

وی گفت: از این موارد ممکن است اتفاق بیافتد و در کمیته سازش شکایت شود ولی در نهایت مرجع قضایی وارد پرونده خواهد شد. کمیته سازش و تخلفات بیشتر به بحث عملیات ورود می کنند و این موارد در سازش بررسی نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24