Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز جمعه نخستین مناظره انتخاباتی ۶ کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد. مناظره ای که بیشتر به زیرسوال بردن دولت فعلی و به چالش کشیدن آن شبیه بود. مباحثی که در مناظره جمعه مطرح شد به گونه ای نبود که بتوان از آن برنامه های روشن و مشخصی از نامزدها برای ۴ سال آینده ترسیم کرد.

برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری برای ۴ سال آینده چیست؟

شاهین چراغی کارگزار بورس در گفت و گو با بورس24 گفت: به طور کلی 6 کاندیدای ریاست جمهوری به این واقعیت خواهند رسید که بورس رکن اساسی در توسعه اقتصاد کشور می باشد.

وی افزود: اینکه دیدگاه این 6 کاندیدا در مورد بورس چه باشد و اینکه واقعیت بازار سرمایه طی 4 سال آتی چیست دو بحث متفاوت است اما واقعیت این است که در 4 سال آینده بازار سرمایه با هر یک از این نامزدها وضعیت مناسبی پیدا خواهد کرد.

بازار سرمایه تاوان بازارهای موازی را داد

او با ترسیم افق روشنی برای بورس در سالهای آتی ابراز داشت: بازار سرمایه در 4 سال گذشته تاوان بسیاری از بازارهای موازی را داده است. نباید این واقعیت را فراموش کنیم که شرایط بورس در 4 سال اخیر مطلوب نبوده است. با شروع دولت آقای روحانی بورس ایران اگر هم افزایشی را تجربه کرده صرفا در حوزه شاخص بوده که به دلایل روانی اتفاق افتاده و علت رشد آن بازدهی نبوده است.

چراغی تصریح کرد: اگر شاخص بورس در 4 سال اخیر با بازدهی همراه بود به دلیل اتفاقات مثبت اقتصادی نبود بلکه از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی امید به خوشبینی موجب تاثیرگذاری بر شاخص بورس شد.

وی افزود: توجه ویژه دولت به بازار پول موجب رشد حجم نقدینگی در کشور شد که بازار بانکی و پولی را به هیولایی مبدل ساخت که این هیولا به زودی بیدار خواهد شد. عدم نظارت صحیح بانک مرکزی سبب شد تا بازار سرمایه در تبعیض قرار بگیرد و در مقابل بازار پول به مرکز توجهات تبدیل شود.

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین تاکید کرد: باید توجه داشت که اهمیت بازار سرمایه جزیی از واقعیت های جامعه است و توجه ویژه به این موضوع چه در برنامه های ریاست جمهوری آینده باشد و چه نباشد به طور یقین در سالهای آتی این رویکرد تغییر پیدا خواهد کرد. زیرا نقدینگی که اکنون در کشور وجود دارد صرفا در دفاتر بانکی موجود است و شامل جریان وجوه نقدینگی نمی شود.

روند سالهای آتی بورس صعودی خواهد بود

او در ادامه رویدادهای آتی بورس را به تولد نوزاد تشبیه کرد و گفت: تغییر و تحول شرایط فعلی بورس در 4 سال آینده همانند تولد فرزندی است که در صورت تمایل یا عدم تمایل مادر به دنیا خواهد آمد. قطعا پس از انتخابات، بازار سرمایه وارد مرحله جدیدی خواهد شد که هر یک از کاندیداها از وقوع آن ناگزیر هستند.

چراغی تصریح کرد: در حالی که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم بهبود شرایط بورس آغاز شده و به طور یقین پس از آن نیز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که هر یک از این نامزدها برنده انتخابات باشند ما شاهد ریزش شاخص نخواهیم بود. زیرا هم کاندیداها به اهمیت بازار سرمایه پی برده اند و هم شرایط اقتصادی به گونه ایست که می توان منتظر این رویداد بود.

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین با اشاره به مناظره روز جمعه شش کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه فضای مذاکرات به گونه ای بود که برخی با تخریب دیگران سعی در بالا بردن خود داشتند و هیچ یک برنامه روشن و مشخصی از 4 سال آینده ارایه نکردند. اما به طور قطع بازار سرمایه به واقعیت و وضعیتی رسیده که اگر هر یک از کاندیداها پس از پیروزی در انتخابات نخواهد از پتانسیل های آن بهره ببرد در حوزه اقتصادی محکوم به شکست خواهد بود. زیرا همه کاندیداها از 4 سال اخیر درس های بزرگی گرفته اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24