Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون بانک تجارت به بورس ٢۴ گفته که شرایط این بانک در حال تغییر است و می توان مدعی شد امسال از زیان عملیاتی فاصله می گیریم.او به بورس ٢۴ گفته که تجارت امسال با تاسیس شرکت تجارت الکترونیک در حوزه فناوری اطلاعات ورود جدی پیدا کرده است...

علت چرخش ١٨٠ درجه ای بانک تجارت در بورس و تشکیل صف خرید میلیونی

بورس24 : روز گذشته اهالی بازار سرمایه باز هم به بانک ها رجوع کردند و نماد بانک های بازار سرمایه مثبت شد تا باز هم امید ها برای بازگشت بانک ها به روزهای خوب تقویت شود، بانک تجارت در زمره بانک هایی بود که با صف خرید میلیونی روبرو شد و امروز هم این سهم مورد اقبال بازار قرار گرفته است.

دکتر علی رستمی معاون مدیر عامل بانک تجارت در حوزه مالی سرمایه گذاری و پشتیبانی به بورس24 گفت: به هر حال قیمتی که الان در بازار روی سهام تجارت است قیمت واقعی نیست و قیمت واقعی سهم بالاتر است و در ماه های گذشته سهم به خاطر شرایط حاکم بر صنعت بانکداری این طور قیمت گذاری شد. فشار های روانی از این صنعت نیز در حال برداشته شدن است و این صنعت هنوز یکی از صنایع پر پتانسیل برای سرمایه گذاری است. با توجه به تحولات سیاسی که در پیش است صنعت بانکداری جزو صنایعی خواهد بود که زودتر از همه قیمت سهام در این گروه باز سازی خواهد شد. در حال حاضر بازار زودتر از برنامه ریزان این بخش این موضوع را متوجه شده است و حرکت کرده تا سهم خود را از این صنعت به دست آورد.

برنامه های تجارت برای خروج از زیان

این مقام مسئول در بانک تجارت از برنامه های این بانک در حوزه سرمایه گذاری گفت: بانک تجارت تصمیم دارد در حوزه سرمایه گذاری از سرمایه گذاری های غیر مولد خارج شود و به سمت سرمایه گذاری های مولد ورود کند.بخشی از سرمایه گذاری هایی که بازده مناسب نداشتند مانند قند یاسوج شرکت سهامی فرش ایران و ...را واگذار کند و بالعکس در حوزه های سود آورتری مانند پتروشیمی و آی تی ورود کرده و سرمایه گذاری نماید.بانک اخیرا در آی پی تی وی هم ورود کرده است و شرکتی را راه اندازی کرده است. در تجارت الکترونیک هدف گذاری های خوبی را آغاز کردیم که امیدواریم یکی از شرکت های مطرح در این صنعت را امسال وارد بازار کنیم.

مولد سازی دارایی ها در دستور کار بانک تجارت

وی ادامه داد:در حوزه مولد سازی دارایی ها مکانیزم مناسب مولد سازی برای اولین بار در بین بانک های کشور راه اندازی کرده ایم تمام کارخانه ها و دارایی هایی که در بانک تجارت راکد شدند و به دارایی های مسموم معروف شدند در یک برنامه میان مدت همه را به سمت سود آوری و مولد شدن و فعالیت های اقتصادی حرکت خواهیم داد.

خبرهای خوب در راه است

رستمی گفت: اتفاقات خوبی افتاده است که هنوز از آن ها رونمایی نکرده ایم اما به زودی این اتفاقات اطلاع رسانی خواهد شد و به زودی قبل از هر اتفاقی در مجموعه از طریق کدال به تمام سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

مطالبات دولتی در حال وصول شدن است

وی در ادامه در خصوص وصول مطالبات بانک از دولت هم گفت: مطالبات بانک ها از سوی دولت در حال پرداخت است و ادامه و تدوام این موضوع می تواند به سرعت بانک ها را از وضعیت فعلی خارج کرده و سود آور کند.علاوه بر این کنترل های دقیقی روی هزینه ها،کنترل رشد هزینه ها و نرخ سپرده ها داریم تا اجازه ندهیم به هر قیمتی سپرده جذب کنیم،جمیع این موارد باعث شده وضعیت بانک تجارت بهبود داشته و در تلاش هستیم تا در شش ماهه ابتدای سال از زیان عملیاتی خارج شویم و سود مناسبی داشته باشیم.

رستمی در خصوص معامله ونیکی هم گفت: معامله ونیکی از طریق بورس بود و مزایده ای بود که همه بازار 14 روز فرصت داشتند تا در این مزایده حضور داشته باشند. تمام فعالین بازار این امکان را داشتند تا در صورت تمایل وارد شوند و برخی به دلایل متعدد چندگانه نتوانستند وارد شوند مانند بدهی به خصوصی سازی و بانک ها داشتند، چک برگشتی و مواردی از این قسم باعث شد تا نتوانند در مزایده شرکت کنند. از طرفی برخی احساس می کردند که شاید بانک قیمت پایین تری را اعلام کند و بانک تجارت نمی تواند روی این قیمت ونیکی را واگذار کند و دیگری هم تجربه ای که بانک ها ی دیگر در واگذاری داشتند که بعضا موفق نبودند و خوشبختانه بانک تجارت در واگذاری موفق بود.

بانک تجارت در خروج از بنگاه داری موفق بوده است

رستمی گفت: بانک تجارت موفق ترین بانک در خروج از بنگاه داری است و سال قبل تقریبا بیشترین واگذاری را داشتیم. این واگذاری ها عمدتا از طریق مکانزیم بورس و فرابورس یا مزایده عام عملیاتی شده است و امسال هم این کار را با قدرت ادامه خواهیم داد و از سرمایه گذاری هایی که به نسبت بازده پایینی دارند خارج می شویم و در سرمایه گذاری های با بازده مناسب تر ورود خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24