Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​کارگزاران باید این بیانیه را به اطلاع معامله گران بازار برسانند. این بیانیه می تواند کاغذی یا آنلاین باشد که از نظر سازمان بورس تفاوتی در نوع آن وجود ندارد.

تحول در سیستم سفارش گذاری خرید و فروش سهام/ معاملات شرطی را بشناسید

معامله گران بازار همیشه به دنبال راه های نوین برای خرید و فروش سهام بوده اند. یکی از مشکلات معامله گران حضور آن ها پشت سیستم معامله در حین معامله بود اما با طراحی سیستم شرطی این مشکل رفع شد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی نخواهد بود.

روح ا... دهقان مدیر فناوری اطلاعات بورس در گفتگو با بورس24 در خصوص انجام معاملات شرطی در سیستم OMS بیان داشت: این سیستم با توجه به نیازهایی که در بازار وجود داشت طراحی شد تا سطح دانش کاربران و سیستم های آنلاین افزایش یابد. نیاز بود تا یکسری آپشن ها در اختیار کاربران آنلاین قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از آن ها امکان معاملات شرطی است، تا معامله گران بتوانند براساس شرایط بازار و یکسری قوانین، معاملات خود را تنظیم کنند. یعنی شرایط معامله خود را با استفاده از این سیستم تنظیم کرده و چنانچه شرایط بازار با شرایط مد نظر معامله گر یکی شد، ماشین به جای کاربر این کار را انجام دهد. یعنی لازم نیست که کاربر همیشه پشت سیستم باشد و سفارش بگذارد.

وی افزود: شرایط مد نظر کاربر، براساس شرایطی که خود معامله گر می گذارد تنظیم می شود. این شرایط می تواند شامل قیمت سهم، مقدار سهم، مقدار سرمایه و یا حتی تعیین بازه قیمتی باشد. این سیستم می تواند برای تمام افرادی که از سیستم کارگزاری بهره مندند، مورد استفاده قرار گیرد.

دهقان تاکید کرد: کسی که به سراغ معاملات شرطی می رود قاعدتا باید ریسک های موجود در این معامله را پذیرد و به منظور قبول این ریسک باید بیاینه ریسکی را امضا کند. به این مفهوم که ماشین به جای شخص این کار را انجام دهد. در نتیجه دارای ریسکی است که باید پذیرفته شود که می تواند آنلاین یا کاغذی باشد.

وی عنوان کرد: از نظر سازمان بورس، مسئول سفارشات، کارگزار مربوطه است و کارگزار باید تمامی شروط را چک کند. به همین علت کارگزاران باید این بیانیه را به اطلاع معامله گران بازار برسانند. این بیانیه می تواند کاغذی یا آنلاین باشد که از نظر سازمان بورس تفاوتی در نوع آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده کنندگان از این سیستم باید شرایط خاصی داشته باشند، گفت: ما شرایط خاصی را برای استفاده کنندگان از این سیستم به کارگزاران نداده ایم، اما کارگزاران می توانند مشتریان با ویژگی های خاصی را به این سیستم مجهز نمایند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس تاکید کرد: ضمن اینکه ما حتی برای شرکت های کارگزاری شرایطی را نگذاشته ایم و تمامی شرکت های کارگزاری می توانند از این سیستم استفاده کنند. این موضوع در راستای برداشتن محدودیت ها و کمک به عمق بازار طراحی شده است. همه معامله گران اعم از حقیقی یا حقوقی می توانند از آن استفاده کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24