Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد شغل ارزان آسان است ولی پایدار نیست. تولید قالب خشت‌ زنی ارزان است ولی کسی خشت را نمی‌خواهد. شغل باید پایدار و محصولش قابل فروش باشد...

هاشمی‌ طبا در گفت‌ و گوی ویژه خبری: مسکن باید از مسئله بیزنسی خارج شود

بورس24 : نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد شغل ارزان آسان است ولی پایدار نیست. تولید قالب خشت‌ زنی ارزان است ولی کسی خشت را نمی‌ خواهد. شغل باید پایدار و محصولش قابل فروش باشد. 

سید مصطفی هاشمی‌ طبا در گفت‌ و گوی ویژه خبری شبکه دو در پاسخ به این پرسش که علت حضورش در عرصه انتخابات چه بوده و چه تغییری در نظام اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به سوابق مختلفی که چه قبل از انقلاب به عنوان آنالیز برنامه داشتم و چه بعد از انقلاب که در جهاد سازندگی کار جهادی را شروع کرده بودم و به عنوان نماینده جهاد در سازمان بسیج اقتصادی زندگی مردم را جهت دادیم و سپس در وزارت صنایع مشغول شدم، فکر کردم که می‌ توانم موثر عمل کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:من همچنین بعد از وزارت صنایع به سازمان صادرات رفتم و سپس به عنوان رئیس سازمان تریبت به مدت هشت سال فعالیت کردم. همچنین مسئول طرح‌ های اقتصادی در زمان جنگ بودم. با این تجارب احساس کردم، توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارم. ۱۲ سال در هیات وزیران بودم و در سال‌ های اخیر کارهای مطالعاتی بسیاری انجام دادم.

او افزود: با این تجارب و بستری که آقای روحانی با امضای برجام فراهم کردند، فکر کردم می‌ توان ایده حفظ ایران را سامان بدهیم؛ چه توسط من و چه افرادی که انتخاب می‌ شوند.

معاون رییس دولت اصلاحات درباره برنامه هایش برای حوزه اشتغال گفت: ایجاد شغل ارزان آسان است ولی پایدار نیست. تولید قالب خشت‌ زنی ارزان است ولی کسی خشت را نمی‌ خواهد. شغل باید پایدار و محصولش قابل فروش باشد.

او گفت: برآوردی که اصولا در خصوص ایجاد مشاغل می‌ شود، به خصوص آن که بحث مدرنیزاسیون کشاورزی از یک طرف و مسئله تسهیل گردشگری و اتوماسیون صنایع هزینه‌ بردار است. برآوردها نشان می‌ دهد، برای شغل به صورت میانگین سرمایه نیاز است. مجموعه سرمایه‌ گذاری لازم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که می‌ تواند از طریق سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی و بانک‌ ها تامین شود.

او گفت: حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه داده شده است که می‌ توانستیم با این پول ۲۵۰ کارخانه را ۱ هزار میلیارد تومانی که شغل ثابت ایجاد کند، تاسیس کنیم. خوشبختانه نیروی انسانی و صادرکننده خوشنام داریم. ما نیروهای تحصیل‌ کرده و کم‌ تجربه بسیاری داریم که می‌ توانیم برایشان اشتغال ایجاد کنیم. پس مهمترین امر در کشور تجمع سرمایه‌ ها و جهت‌ دهی برای اشتغال است.

هاشمی‌ طبا درباره برنامه‌ هایش برای حوزه مسکن و خروج از رکورد، اظهار کرد: بخش مسکن از نظر اقتصادی در درجه اول سرمایه‌ گذاری نیست، بلکه سرمایه‌ گذاری اولیه باید بر روی تولید باشد. اولین سرمایه‌ گذاری باید بر روی مسئله آب، خاک و دریاچه‌ ها باشد. با این حال، در اقتصاد پویا صادرات مسئله مهمی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌ در یک برهه زمانی مسکن ما رونق کاذبی پیدا کرد. مسکن باید از مسئله بیزنس خارج شود و به محدوده نیاز مردم برود. به نظر من مسکن از حالت تند خارج شده و کمی به رکورد رسیده است. ما باید برای افراد اجاره به شرط تملیک و وام ساخت بدهیم. ما الان وام خرید می‌ دهیم ولی وام ساخت خیر.

او افزود: باید نوسازی و بهسازی مسکن در دستورکار قرار گیرد و مسکن‌ های روستایی مقاومت‌ سازی شود. بحث‌ تکمیل طرح‌ های نیمه‌ ساز نیز باید در دستور کار باشد. اگر این مسئله فعال شود، بخش ساختمان ما فعال شود. همچنین سرمایه‌ گذاران ما از توانایی لازم برای سرمایه‌ گذاری در کشورهای خارج را دارند.

هاشمی‌ طبا در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کشور در رکورد تورمی قرار دارد، اظهار کرد: بخش‌ هایی از اقتصاد ما دچار این امر است ولی بخش‌ هایی هم از اقتصاد ما فعال است. ما در صنایع غذایی مشکلی نداریم. در بخش حمل و نقل مشکلی نداریم. آنچه بر اقتصاد ما سایه انداخته رکوردی است که ناگریز است چون از نظر تکنولوژی عقب هستیم.

او تاکید کرد: دوستای که نامزد انتخابات شده‌ اند، تصویری از اقتصاد ایران می‌د هند که گویا همه مردم در فقر هستند و اقتصاد کشور ما متلاشی شده است. امروز در کشور ما دو میلیون و ۵۰۰ هزار تلویزیون ال. ای. دی جایگزین تلویزیونی لامپی می‌ شود. تلویزیون جزو سبد نخست اقتصادی مردم ما نیست. وقتی این مردم چنین قدرت خریدی دارند نباید در این کشور تصور شود که اقتصاد رو به اضمحلال است. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیازهای عمومی مانند آب برق تلفن شبکه گاز برای مردم فراهم شده است، اظهارکرد: باید به سمتی برویم که با سرمایه‌ گذاری بیشتر حجم اقتصادی‌ مان را افزایش دهیم و به سرعت بتوانیم قدرت ملی اقتصادی‌ مان را دو برابر کنیم.

او گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را فعال کنیم، هم در ۱۰ سال آینده به شکوفایی اقتصادی می‌ رسیم و هم درآمدهای مردم بیشتر می‌ شود.

منبع: انتخاب 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24