Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسین خزلی (خرازی)، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در مورد برنامه های این شرکت در سال گذشته و عملکرد این کارگزاری گفت:این کارگزاری در سال ۹۵ با انجام‌۲۲۲هزار میلیارد ریال معامله در مجموع معاملات چهار بورس کشور سهم از بازاری معادل ۵.۷۴درصد کل معاملات بورس ها را در اختیار داشت.به عبارتی اگر معاملات هر چهار بورس کشور را با هم جمع کنیم در مجموع بازار سرمایه در سال گذشته ۳۸۷هزار میلیارد تومان معامله انجام شد و این شرکت در بین ۱۰۹کارگزاری از لحاظ حجم معاملات رتبه دوم ‌را داشته است...

قدرت نمایی یک کارگزاری خوش آوازه در بازار سهام

بورس24 : شرکت کارگزاری بانک کشاورزی نخستین کارگزاری بود که تامین مالی بخش کشاورزی ایران را از طریق بازار سرمایه استارت زد و در سال گذشته موفق به عرضه ۳۶۵۰میلیارد تومان اوراق سلف گندم شد.این کارگزاری علاوه بر تامین مالی، مدیریت دارایی ها و خدمات دیگر اعتباری و قراردادهای آتی و ... را نیز انجام‌ می دهد که در بخش مدیریت دارایی ها با دارا بودن صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت یکم کارگزاری بانک کشاورزی، صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک کشاورزی و سبد گردانی صندوق بازار گردانی آرمان اعتلاء کشاورزی فعالیت گسترده ای دارد.

حسین خزلی (خرازی)، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در مورد برنامه های این شرکت در سال گذشته و عملکرد این کارگزاری به خبرنگار بورس24 گفت:این کارگزاری در سال ۹۵ با انجام‌۲۲۲هزار میلیارد ریال معامله در مجموع معاملات چهار بورس کشور سهم از بازاری معادل ۵.۷۴درصد کل معاملات بورس ها را در اختیار داشت.به عبارتی اگر معاملات هر چهار بورس کشور را با هم جمع کنیم در مجموع بازار سرمایه در سال گذشته ۳۸۷هزار میلیارد تومان معامله انجام شد و این شرکت در بین ۱۰۹کارگزاری از لحاظ حجم معاملات رتبه دوم ‌را داشته است.

وی افزود: در بورس اوراق بهادار این کارگزاری در انجام۳۹۰۰میلیاردتومان ‌معامله سهم از بازاری معادل ۳.۲۲را داشت و در کل در بورس های ما ۲۸هزار میلیارد تومان معامله الکترونیکی آنلاین انجام‌ شد که کارگزاری بانک‌کشاورزی با ۸هزارو ۲۰۰میلیارد تومان حجم معاملات الکترونیک رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و سهم از بازاری معادل ۲.۹۲را در معاملات الکترونیک از آن خود کرده است.

به گفته وی، در بخش تعداد دفعات معاملاتی که نشان دهنده میزان خرد و پراکنده بودن معاملات یک کارگزاری است. کارگزاری بانک کشاورزی رتبه سوم را دارد که حدود ۳.۵درصد تعداد دفعات معاملاتی را در بورس های اوراق بهادار انجام داد. در مجموع در معاملات بورس اوراق بهادار تهران کارگزاری بانک کشاورزی رتبه چهارم را در سال ۹۵ داشت.

خزلی با بیان این که طی سال 95 در فرابورس ایران حدود ۹۲هزار میلیارد تومان معامله انجام شده گفت: ما در این بازار سهم از بازاری معادل ۵.۰۳درصد در کل معاملات فرابورس داشته ایم و این کارگزاری در کل معاملات هم رتبه چهارم را داشته است.

بالاترین مقام اجرایی کارگزاری بانک کشاورزی با بیان این که در بورس کالای ایران ۱۶۳هزار میلیارد تومان معامله انجام ‌شد که کارگزاری بانک کشاورزی با انجام‌۱۳هزارو ۱۰۰میلیارد تومان معامله تقریبا ۸درصد از کل معاملات بورس کالای ایران را انجام داده است.در بورس کالای ایران هم رتبه ما سوم است و در بخش معاملات نقدی نیز رتبه نهم را داشته ایم. در بخش معاملات آتی پنجم و در کل معاملات بورس کالای ایران در سال ۹۵رتبه سوم را کسب نموده ایم.

در مناقصه های دیگر دولت حضور خواهیم داشت

خزلی در ادامه اظهاراتش با بیان این که در سال ۹۵ موفق شدیم که در مناقصه فروش اوراق گندم توسط بازرگانی دولتی ایران و وزارت جهاد برنده شویم و عرضه ۳۶۵۰میلیارد تومان اوراق گندم را به سرانجام برسانیم، گفت:این کارگزاری ۲۶۵۰میلیارد تومان اوراق سلف گندم با سررسید۶ ماهه(۲۴اسفند ۹۵) را منتشر کرده است. دولت هم اصل و سود این اوراق را به دارندگان آن پرداخت کرد. همچنین ۱۰۰۰میلیارد تومان ‌اوراق مرابحه گندم برای شرکت بازرگانی دولتی فروختیم‌که این اوراق دوساله بود و در فرابورس ایران با کوپن ۲۰درصدی عرضه شد.صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی که در حال حاضر چهارمین صندوق بزرگ با درآمد ثابت موجود دربازار سرمایه است،متعهد پذیره نویسی و بازار گردان این اوراق بود. این اوارقی که فروخته شد اولین تامین مالی بخش کشاورزی در بازار سرمایه بود و در واقع دومین تامین مالی بزرگ اقتصاد ایران.

وی تصریح نمود: در سال ۹۴ شرکت ملی نفت ۵هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه کرد بنابراین این اوراق دومین تامین مالی در بازار سرمایه از لحاظ حجم بوده است. در سال جاری هم اگر دولت مناقصه ای در تامین مالی گندم داشته باشد ما آمادگی داریم در این مناقصه شرکت نمائیم. یا اگر کنسرسیومی تشکیل شود ما نیز حضور پیدا خواهیم کرد و به دولت برای تامین مالی بخش کشاورزی کمک می کنیم.

مدیر عامل کارگزاری کشاورزی در پایان گفت: بانک کشاورزی ارتباط خوبی را با بازارهای مالی جهان ایجاد کرده و مقدماتی را انجام داده برای این که بتواند هر گونه اوراق بهادار اسلامی را برای دولت یا برای بخش خصوصی در بازارهای مالی پیش رو بفروشد.

گفتنی است ، کارگزاری بانک کشاورزی نخستین نماینده صنعت کارگزاری است که سهام آن در بازار سرمایه امسال مورد معامله قرار خواهد گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24