Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز دوشنبه هشتم خرداد ماه برای نخستین بار ۵٠ دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه ٨٧٢ میلیون و ۶٠۴ هزار و ۴۴۶ ریال در بورس کالای ایران فروخته شد. قرار است به زودی ایران خودرو نیز با عرضه خودروی دنا وارد معاملات خودروی بورس کالا شود. حال باید دید این نحوه فروش خودرو چه منافعی را به همراه دارد؟ در ادامه با مهدی میرشاه محمد مدیر عامل شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین به گفت و گو نشستیم تا ببینیم عرضه خودرو در بورس کالا چه مزیت هایی برای فروشنده، خریدار و بورس کالا به همراه خواهد داشت؟

دستاوردهای معامله سراتو در بورس

بورس24 : روز دوشنبه هشتم خرداد ماه برای نخستین بار 50 دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه 872 میلیون و 604 هزار و 446 ریال در بورس کالای ایران فروخته شد. قرار است به زودی ایران خودرو نیز با عرضه خودروی دنا وارد معاملات خودروی بورس کالا شود. حال باید دید این نحوه فروش خودرو چه منافعی را به همراه دارد؟ در ادامه با مهدی میرشاه محمد مدیر عامل شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین به گفت و گو نشستیم تا ببینیم عرضه خودرو در بورس کالا چه مزیت هایی برای فروشنده، خریدار و بورس کالا به همراه خواهد داشت؟

میرشاه محمد در ابتدا گفت: با توجه به این که بورس کالا نسبت به سایر بورس ها و بازارها نوپاست ، بنابراین هر اقدامی که باعث گستردگی و توسعه بازار و شناساندن بورس کالا شود مفید خواهد بود. ممکن است در گام های اول این اقدام بار مالی چندانی نداشته باشد اما می تواند اثبات کند بورس کالا بازاری است که در اقتصاد امروز می تواند ایفاگر نقش مهمی باشد.

او در ادامه به مزایای عرضه محصول در بورس کالا از سوی عرضه کننده اشاره کرد و ابراز داشت: تامین مالی از طریق بورس کالا رابطه ای برد-برد محسوب می شود. پیش از این عرضه ها در بورس کالا دستوری بود. به طوری که اگر اختیار کار در دستان برخی از تولیدکننده ها بود شاید تمایل داشتند که فروش محصولات خود را در خارج از بورس کالا انجام دهند. اما فروش این خودروها در بورس کالا نشان داد که این محل مکان امن و مناسبی است که بنگاه های مختلف می توانند از آن بهره ببرند.

در ادامه از میرشاه محمد پرسیدیم که خرید این خودروها از طریق بورس کالا چه مزایایی برای خریدار به همراه دارد؟ خرید محصول از طریق بورس کالا دارای دو مزیت بزرگ برای خریدار می باشد. اول این که مصرف کننده با هزینه اندک معاملاتی این کار را انجام می دهد و دوم این که تضمین صد در صدی برای خرید کالا وجود دارد.

وی افزود: در بازارهای مشابه ریسک های زیادی همچون ریسک قیمت و ریسک عدم تحویل کالا وجود دارد اما معامله در بورس کالا کلیه این ریسک ها را پوشش می دهد.

با توجه به این که مکانیزم قیمت گذاری خودرو مانند سایر کالاهایی که مشمول قیمت گذاری دولتی ناکارآمد هستند ، تعیین می شود ، نارضایتی تولید کننده و مصرف کننده را به همراه دارد حال آن که عرضه محصولات خودرویی در بورس کالا می تواند در آینده با استقبال بیشتری همراه باشد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24