Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در این جلسه شکور شمس مدیر عامل کربن ایران درباره صنعت دوده، فعالیت ها و عملکرد شرکت کربن ایران گفت: صنعت دوده از جمله صنایعی است که بخشی از مواد اولیه صنعت تایر را تامین می کند. ٢٥ تا ٣٠ درصد وزن لاستیک را دوده تشکیل می دهد، ظرفیت نصب شده تایر در کشور در حدود ٣٣٠ هزار تن است که نیاز داخل تا سال ١٤٠٤ به ٦٠٠ هزار تن افزایش خواهد داشت و این به معنی نیاز کشور به دوده است...

سهامدارانی که به مجمع کربن نرفتند بخوانند

کربن ایران صبح امروز با حضور بیش از ٥٧ درصد از سهامداران مجمع عادی سالانه خود را تشکیل داد.
به گزارش بورس24 ،در این جلسه شکور شمس مدیر عامل کربن ایران درباره صنعت دوده، فعالیت ها و عملکرد شرکت کربن ایران گفت: صنعت دوده از جمله صنایعی است که بخشی از مواد اولیه صنعت تایر را تامین می کند. ٢٥ تا ٣٠ درصد وزن لاستیک را دوده تشکیل می دهد، ظرفیت نصب شده تایر در کشور در حدود ٣٣٠ هزار تن است که نیاز داخل تا سال ١٤٠٤ به ٦٠٠ هزار تن افزایش خواهد داشت و این به معنی نیاز کشور به دوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ٤ شرکت تولید کننده دوده در کشور فعال است که با توجه به اقداماتی که صورت دادند میزان واردات دوده را به کمترین سطح رساندند و علاوه بر تامین نیاز داخل، درآمدهای صادراتی هم دارند، چرا که میزان تولید دوده در سال حدود ١٤٦ هزار تن و میزان مصرف حدود ٩٠ هزار تن است و بخش مازاد صادر می شود.
شمس گفت: روند مصرف دوده در جهان با شیب ملایمی در حال رشد است و پیش بینی ها حکایت از رشد مصرف با شیب ٥ درصد در جهان تا سال ٢٠٢٢ ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل کربن ایران گفت: شرکت در سال ٩٥ توانست با ٩٨.٨ درصد ظرفیت اسمی شرکت تولید داشته باشد، در سال ٩٥ میزان تولید دوده بیش از ١٠٥ هزار تن بوده است و سهم تولید کربن ایران از این ٣٥٥٠٠ تن بوده است، مصرف دوده در کشور ٨٦٥٨٥ تن است که با توجه به افزایش تولید و فروش صنعت تایر در کشور میزان مصرف دوده هم روند افزایشی داشته است و به عدد فعلی رسیده است، با توجه به این شرایط رشد ١٠ درصدی برای مصرف دوده را پیش بینی می کنیم که اثر مثبتی بر بودجه سال ٩٦ شرکت خواهد داشت.
وی در خصوص میزان فروش داخلی و صادراتی کربن ایران گفت: ٢٧٨٠٠ تن فروش داخلی داشتیم و ٦٨٠٠ تن فروش صادراتی، در سال ٩٥ در حدود ١٨٨٠٠ تن صادرات بوده که با توجه به سهم بالای کربن ایران برای تامین مصرف داخلی ٦٨٠٠ تن صادرات داشته ایم و در تلاش هستیم تا روند صادرات افزایشی باشد.
شمس ادامه داد: شرکت در سال٩٥درحدود ٣٥٥٠٠ تن تولید داشته است و توانستیم ٩٥.٥ درصد از تولیدات خود را به فروش برسانیم و مبلغ کل فروش به ٩٤ میلیارد تومان رسیده است که پیش بینی فروش ١١٥ میلیارد تومانی را برای سال ٩٦ در بودجه در نظر گرفته ایم.
وی ادامه داد: سود عملیاتی شرکت در سال مورد گزارش ٥١ میلیارد بوده است که این میزان در سال ٩٤ حدود ٣٧ میلیارد تومان بوده است، کربن ایران توانست در سال ٩٥ در حدود ٤٦ میلیارد تومان سود خالص بسازد.
شمس در خصوص قیمت تمام شده و هزینه های مالی نیز گفت: در حدود ٥٨ درصد از ترکیب قیمت تمام شده در سال ٩٥ را مواد اولیه تشکیل داده است، باید توجه داشت که افزایش و کاهش قیمت تمام شده رابطه مستقیم با تغییرات قیمت نفت دارد. در سال ٩٥ قیمت تمام شده هر کیلو دوده ٢٤٢٣ ریال بوده است و قیمت فروش ٢٧٤٢ ریال، هزینه های مالی شرکت هم با توجه به مدیریت وام های دریافتی کاهش قابل توجهی داشته است و این روند کاهشی ادامه دار است.
شمس تغییرات مکان کارخانه را اینطور توضیح داد:تغییرات مکانی کارخانه کربن ایران همچنان در دست بررسی است، این اتفاق خواهد افتاد اما نیاز به طی مراحل اداری، اخذ موافقت ها و اقدامات لازم برای سرمایه گذاری ها و موارد دیگر دارد، زمین فعلی ارزش گذاری شده است اقدامات برای تغییر کاربری انجام شده است، گزینه های مختلف در دست بررسی است، منتظر مجوز سهامداران عمده هستیم و شرکت آمادگی لازم را برای جابه جایی دارد، بهترین گزینه تهاتر است و اگر نشود راهکار ایجادی را در پیش خواهیم گرفت.
مجمع کربن ایران به دلیل وجود زیان در گزارش تلفیق سود تقسیم نکرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24