Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل بانک تجارت در گفت و گو با بورس ٢۴ : به نظرم نرخ سود بانکی باید معادل سود رقابت، یا سودی که در بازار معامله تعیین می شود اصلاح گردد.در حال حاضر نرخ بازار بین ٢٠ تا ٢٢ درصد است و در مرحله اول این نرخ باید اصلاح شود. همه تلاشمان را می کنیم اما به محض این که نرخ سود را حتی ١ درصد یا نیم درصد کاهش می دهیم سپرده ها به سمت جایی می رود که نرخ بیشتری دارد و اگر تمام بانک ها اقدام به کاهش شدید نرخ سود بکنند، سپرده ها به سمت بازار غیر متشکل پولی خواهد رفت که تبعات خوبی نخواهد داشت...

روایت بدون سانسور از اوضاع سپرده ها : نرخ سود ٢٢ درصد!

بورس24 : در حالی شورای پول و اعتبار برنامه کاهش نرخ سود سپرده بانکی را دنبال می کند که مدیرعامل بانک تجارت کاهش واقعی سود سپرده را در گرو کاهش قیمت تمام شده پول و پائین آمدن نرخ پول در بازار می داند.

شورای پول و اعتبار قرار بود در روز چهارشنبه گذشته کاهش نرخ سود بانکی را به تصویب برساند اما خبری از این جلسه بیرون نیامد.تیر ماه سال گذشته اما این نهاد حداکثر نرخ سود بانکی را برای سپرده های یکساله 15 درصد تعیین کرده بود که عملا بانکی از این مصوبه تبعیت نکرد.حالا مدیرعامل بانک تجارت اشاره دارد که به دلیل همراهی نکردن بانک ها با کاهش نرخ سود سپرده بانکی...

ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت در خصوص تعیین نرخ سود بانکی به بورس ٢٤ گفت: اگر از نگاه کارشناسی با موضوع برخورد کنیم کاهش دستوری سود بانک ها در شرایط فعلی می تواند تبعاتی را برای اقتصاد و بالاخص برای بازار پولی کشور داشته باشد . نرخ سود در بازار در حال حاضر بین ٢٠ تا ٢٢ درصد است و کاهش نرخ سود بانکی از سطوح فعلی منجر به خروج سپرده ها از این بخش می شود که این امر آثار زیانباری برای بانک ها خواهد داشت. همه توقع دارند نرخ سود بانکی به صورت دستوری کاهش داشته باشد، اما تا زمانی که نرخ بازار پایین نمی آید، بالاجبار باید،بر اساس قیمت بازار و تعادل قیمت و عرضه و تقاضای بازار نرخ ها مشخص شود. هر چه دستوری نرخ ها را کاهش دهیم نهایتا توازن را در بازار پولی به هم می زنیم.

وی گفت: به نظرم نرخ سود بانکی باید معادل سود رقابت، یا سودی که در بازار معامله تعیین می شود اصلاح گردد.در حال حاضر نرخ بازار بین ٢٠ تا ٢٢ درصد است و در مرحله اول این نرخ باید اصلاح شود. همه تلاشمان را می کنیم اما به محض این که نرخ سود را حتی ١ درصد یا نیم درصد کاهش می دهیم سپرده ها به سمت جایی می رود که نرخ بیشتری دارد و اگر تمام بانک ها اقدام به کاهش شدید نرخ سود بکنند، سپرده ها به سمت بازار غیر متشکل پولی خواهد رفت که تبعات خوبی نخواهد داشت.

مقدم ادامه داد:بازار در شرایط فعلی نرخی در محدوده٢٠ تا ٢٢ درصد دارد، اما بانک ها نرخ ١٥ تا ١٨ درصد را در سپرده ها اعمال می کنند و به صورت معدود نرخ های بالاتری هم هست، که باعث خروج سپرده از برخی بانک ها شده است.

مدیر عامل بانک تجارت گفت: پیشنهاد من این است که سود علی الحساب پرداخت نکنیم، سه ماه یکبار بر مبنای سود مشاع اقدام به پرداخت سود به سپرده ها نماییم. این امر می تواند به جلوگیری از بروز بی برنامه گی ها و یا عدم رعایت دستور العمل های بانک مرکزی کمک کند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24