Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با استعفای حجت انصاری تغییرات قطعه سازی کروز مالک جدید گروه صنعتی بهمن به سرمایه گذاری وابسته به این گروه رسید...

کروز سرمایه گذاری بهمن را هم شخم زد / مدیرعامل «وبهمن» رفت

بورس24 : در 18 ماه گذشته گروه صنعتی بهمن دستخوش تغییرات و دگرگونی اساسی شده است. 15تیرسال گذشته ۶۲٫۲ درصد از سهام گروه بهمن به کنسرسیومی به رهبری «ویسمن موتور» منسب به قطعه سازی کروز واگذار شد.پس از این واگذاری تغییرات مدیریتی در این شرکت به صورت ((قطره چکانی ))آغاز شد. در ابتدا مدیرعامل عوض شد و منصور پورزرین به عنوان مدیرعامل جدید «خبهمن» منصوب و جایگزین شاهباز شد. این در حالی بود که ناصر شاهباز ۱۶ مرداد 95 به عنوان مدیر عامل گروه بهمن جایگزین رضا نخجوانی شده بود.

در همین راستا سایر مدیران میانی شرکت از جمله مدیران مالی گروه بهمن هم تغییر کردند به طوری که سعید موحدی ، جای خود را به حسین حیدری داد و پس از آن هم یک معاون اقتصادی جدید دیگر بر سر کار آمد. اما تغییرات در گروه بهمن بیشتر از این ها بود و گفته می شود بیش از 10 پست مدیریتی در این خودروسازی در یک سال اخیر دستخوش تغییرات مدیریتی شده است.پس از این تغییر و تحول اساسی در گروه بهمن، سهامدار جدید کوتاه نیامد و نوبت به کارگزاری بهمن رسید تا جایی که در حال حاضر مهدی کباری مدیریت عاملی این شرکت را بر عهده دارد و می گویند او هم به تمایل به استعفا دارد.پس از این اتفاقات در سال گذشته، با خبر شدیم که موج تغییرات به شرکت سرمایه گذاری بهمن نیز سرایت کرده و حجت انصاری نیز طی تغییرات مدیریتی جای خود را به محسن محمدی داده است.بررسی ها نشان می دهد انصاری استعفا داده است.

گفته می شود، محسن محمدی که در گذشته در شرکت های تابعه ایران خودرو سابقه کار عملیاتی داشته به عنوان مدیریت جدید «وبهمن» ایفای نقش می کند. این مدیر با مدرک دکترای مدیریت صنعتی طی سال های گذشته با حضور در مجامع حضور اثربخشی در بازار سرمایه نیز داشته است.

انصاری 5 سال شرکت 300 میلیارد تومانی سرمایه گذاری بهمن را اداره می کرد.

اما در حالی قطعه سازی کروز یک سالی است در گروه بهمن مستقر شده و مشغول دگرگونی در سومین خودروساز بزرگ ایران و زیرمجموعه های آن است که همچنان با علامت سوال هایی در بازار سهام مواجه است. این که مشخص شود موضع گروه بهمن در خصوص برخی شرکت های خود از جمله پالایشگاه قیر قشم چیست و چه برنامه ای برای سایر شرکت های خود از جمله ایران دوچرخ، بهمن دیزل، مزدا یدک، بهمن موتور و سرمایه گذاری بهمن دارد؟

این که چرا این سهامدار عمده در بازار هیچگونه فعالیت بازار گردانی روی این سهم انجام نمی دهد؟

نکته مهمی که در خصوص گروه بهمن وجود دارد شرکای خارجی آن است که ظاهرا هیچ گونه تفاهم و همکاری با چین و ژاپن صورت نگرفته و این موضوع به ضرر گروه خواهد بود و این که عدم توافق با FAWچین برای خودرو های B50, 70چه توجیهی دارد؟

تازه پس از حدود 18 ماه دیروز افزایش سرمایه بهمن به سرانجام رسید و بعد از مدت ها انتظار خبری از آن روی خروجی کدال قرار گرفت.سهامداران گروه بهمن امیدوارند تحرکات کروز در این خودروساز و زیرمجموعه ها شفاف تر شود و این گروه تعامل بهتری را با اهالی بازار سهام برقرار کند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24