Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدت طولانی در این بازار بودم و به نوعی سرمایه گذاری در بورس شغل و حرفه من است و این شرایط منجر به خروج من از بورس نمی شود، اما در اینجا بحث شخص مطرح نیست و باید کل اقتصاد مد نظر باشد. چرا که خیلی ها را می شناسم که از بورس خارج شده اند...

حمید اعرابی : خیلی ها از بورس خارج شده اند

نرخ سود بالا مهترین آفت بورس فعلی است.

حمید اعرابی فعال حقیقی بازار سهام در خصوص بازار کم رمق این روزها به بورس24 گفت: بزرگترین و مهم ترین عاملی که بازار سرمایه را تحت شعاع قرار داده و منجر شده تا سرمایه ها از این بازار خارج شود و تمایل برای سرمایه گذاری در این بازار کمتر باشد نرخ بالای سود بانکی است.

وی ادامه داد: همانطور که پیشتر بورس24 هم طی یک مطالعه میدانی در خصوص نرخ سود اعلام کرد فعلا این نرخ در محدوده 22 درصد است که با این نرخ بهره عملا تولید هیچ توجیهی ندارد، بنابراین اصلاح نرخ بهره حتما باید در دستور کار باشد.

اعرابی در این خصوص که آیا شرایط فعلی بازار سرمایه منجر به خروجش از بازار سرمایه شده است یا خیر گفت: مدت طولانی در این بازار بودم و به نوعی سرمایه گذاری در بورس شغل و حرفه من است و این شرایط منجر به خروج من از بورس نمی شود، اما در اینجا بحث شخص مطرح نیست و باید کل اقتصاد مد نظر باشد. چرا که خیلی ها را می شناسم که از بورس خارج شده اند.

این فعال بازار سرمایه گفت: متاسفانه شرایط طوری شده است که حجم معاملات در روزهای اخیر اگر معاملات بلوکی و معاملات اوراق بدهی حذف شود به بیست تا سی میلیارد تومان کاهش داشته است. در صورتی که سوپر مارکت های زنجیره ای در شمال تهران گردش مالی بالاتری از این بخش مالی کشور که به عنوان ویترین اقتصاد شناخته می شود دارند، این موضوع نگران کننده است و این ها تماما ناشی از نرخ بهره نامتعارف است.

وی در خصوص شاخص هم گفت: نوع نگاه به شاخص باید تغییر کند و به این مساله توجه شود که شاخص بورس چیزی است که تصمیم سازان اقتصادی کشور بر مبنای آن بورس کشور را می شناسند و وضعیت کلی بازار سرمایه را می سنجند، شاخص باید طوری ارائه شود که واقعیت بورس را نشان دهد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24