Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هدف از نگارش این مطلب شفاف سازی بیشتر بانک ملت درباره نامه ای است که گروه مالی ملت درباره بحران بانک ها و معرفی بانک های «های ریسک» نوشته و ابلاغ کرده و البته جعلی خوانده شده است.هنوز افکار عمومی به دلایلی که در این گزارش می خوانید جعلی بودن آن نامه را باور نکرده است و این مهم شفاف سازی بیشتری را می طلبد.ما هم در این گزارش فقط چند سوال کردیم و خدای نکرده اتهامی متوجه هیچ کس نیست...

درباره نامه جنجالی منتسب به گروه مالی ملت درباره بحران بانک ها / جعلی بود یا گاف!؟

بورس24 : در حالی صنعت بانکداری با شرایط خاصی مواجه شده و هر روز مردم از ترس ادغام ، انحلال و نکول بانک ها و موسسات اعتباری جلوی درب شعب بانک ها صف می کشند و دریافت سپرده های خود از بانک ها را مطالبه می کنند و البته هر روز ناظران و مجریان صنعت بانکداری این شایعات را تکذیب می کنند،روز گذشته اقدام منتسب به گروه مالی ملت در هشدار به سپرده گذاری زیرمجموعه هایش در چند بانک و موسسات اعتباری هراسی جدید در دل سپرده گذاران ایجاد کرد.

گروه مالی ملت بازوی اجرایی بانک ملت در بازار سهام است که منابعی بالغ بر 2500 میلیارد تومان را از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک از مردم جمع آوری کرده است و بخش زیادی هم از این پول ها برای ارائه سودهای بالای 20 درصد در موسسات و بانک های «های ریسک» سرمایه گذاری شده است.

روز گذشته نامه ای در فضای مجازی منتشر شد منتسب به گروه مالی ملت که توسط قائم مقام این مجموعه امضا شده بود.

نکته عجیب این نامه این بود که این مقام گروه مالی ملت شرکت های تابعه را از گشایش حساب یا تداوم سپرده گذاری در بانک های سرمایه ، گردشگری ، ایران زمین ، دی ، قوامین ، آینده ، حکمت ایرانیان ، موسسه اعتباری ملل ، توسعه و کوثر منع کرده و هشدار داده بود سپرده های قبلی را نیز حداکثر تا یک ماه دیگر ابطال کند.

یک روز پس از توزیع گسترده این نامه در فضای مجازی قائم مقام بانک ملت در تکذیبیه ای اعلام کرد:نامه منتشره منتسب به گروه مالی ملت جعلی است.

علیرضا لگزایی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، درباره نامه منتشره از سوی گروه مالی ملت درفضای مجازی اظهار داشت: ، نامه ای که از سوی گروه مالی ملت در فضای مجازی در حال انتشار است و نام برخی بانک ها در آن اشاره شده کاملا جعلی است.

وی با بیان این که، نظام بانکی کشور در وضعیت باثباتی است و شرایط آن تغییر خاصی نکرده که مردم نگران باشند، افزود: متاسفانه عده ای بی انصافی می کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی شایعات درباه تشویق سپرده گذاران سایر بانک ها برای سپرده گذاری در بانک ملت نیز گفت: هیچ دستوری از سوی مدیریت این بانک به شعب داده نشده است و البته نه بانک ملت و نه بانک دیگری چنین کاری را انجام نمی دهد.

لگزایی با انتقاد از فضا سازی های انجام شده گفت: نباید شرایط نا مناسبی را ایجاد و فضا را متلهب کرد.

چند نکته...

هر چند این نامه عجیب توسط بانک ملت البته یک روز پس از توزیع گسترده آن جعلی عنوان شده است ولی به نظر می رسد بانک ملت درباره رخدادهای دو روز گذشته و البته فعالیت گروه مالی ملت باید توضیحات بیشتری را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کند؟

مثلا...

1.اگر این نامه جعلی بوده چرا بانک ملت 24 ساعت بعد (ساعت 13 امروز)به شایعه سازان و سوء استفاده کنندگان از آب گل آلود مهلت داده تا براحتی در شبکه های مجازی جولان دهند و شایعه خود را به شکل گسترده منتشر کنند؟

2. موضع بانک مرکزی در این زمینه چگونه بوده است؟آیا جعلی خواندن نامه با توصیه بانک مرکزی صورت گرفته است؟آیا نامه جعلی نبوده و بیشتر یک گاف بوده است؟

3. چرا اصل نامه توسط خود گروه مالی ملت تکذیب نشده است، مگر امضا کننده نامه نباید نامه را تکذیب کند و آن را جعلی بداند؟

4.رسالت ، ماموریت و وظیفه اصلی گروه مالی ملت چیست؟مگر نه این که اداره دارایی های بورسی و فرابورسی بانک بر عهده این گروه گذارده شده است،پس چرا بخش عمده ای از منابع جذب شده از مردم از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بانک های «دارای ریسک بیشتر» سرمایه گذاری شده است؟

5.اگر نامه جعلی است چرا حتی کارمندان برخی شعب بانک ملت می گویند اصلا این نامه جدید نیست چرا که چند هفته پیش مدیریت ریسک بانک چنین نامه ای به تمام واحد ها ابلاغ کرده است؟ اگر واقعا گافی در کار بوده چرا صادقانه با مردم در میان گذاشته نمی شود،به ویژه آن که این بار یکی از نمایندگان مشهور ، سرشناس و خوشنام صنعت بانکداری یعنی بانک ملت بر طبل بحران بانکی کوبیده و این برای اقتصاد ما بسیار پر هزینه و نامناسب است که این بار بحران صنعت بانکداری کشور نه از طرف یک کارشناس و اقتصاددان، بلکه این بار با جزئیات اعلام نام بانک ها توسط یکی از بازیگران اصلی این صنعت عنوان شده است؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24