Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

احمد سحرخیز نماینده سازمان بورس در امور نظارت بر امنیت فناوری اطلاعات بازار سرمایه درباره صحت و سقم این خبر به بورس ٢۴ اعلام کرد: آنچه که در رسانه ها درباره این موضوع مطرح شده مربوط به خود سایت هاست. شرکت های کارگزاری و صندوق ها دارای سیستم ها و درگاه های اینترنتی هستند. حمله هایی که صورت گرفته مربوط به درگاه های آنهاست که موضوع نگران کننده ای نیست...

نفوذ هکرهای داعشی و باج افزار به نرم افزاری های معاملاتی بورس تکذیب شد / فقط چند کارگزاری و صندوق سرمایه گذاری!

خبرهایی مبنی بر ردپای هکرها در سایت های بورسی منتشر شده که حاکی از حمله های سایبری به سایت های برخی از کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری است.

احمد سحرخیز رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه درباره صحت و سقم این خبر به بورس24 اعلام کرد: آنچه که در رسانه ها درباره این موضوع مطرح شده مربوط به خود سایت هاست. شرکت های کارگزاری و صندوق ها دارای سیستم ها و درگاه های اطلاع رسانی هستند. حمله هایی که صورت گرفته مربوط به درگاه های اطلاع رسانی آنهاست که موضوع نگران کننده ای نیست.

او ادامه داد: این حملات بر روی یکسری درگاه های اطلاع رسانی اینترنتی انجام شده که ساختار نرم افزاری مشابه داشته و یک آسیب مشترک میان آنها شرایط را برای نفوذ هکر فراهم نموده است. البته این موضوع در برخی از کشورهای دنیا نیز رخ داده و فقط مختص ایران نیست.

وی افزود: ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا ضمن شناسایی دقیق درگاه های اطلاع رسانی مورد نظر از بروز مجدد چنین وقایعی نیز جلوگیری کنیم. آنچه که باید توجه داشت این است که این حملات مربوط به سیستم های بورسی نبوده و جای نگرانی وجود ندارد.

گفتنی است تیم سیستم دی زد که منتسب به گروه های داعش است دیروز به بیش از 200 سایت ایرانی حمله هکری کرد. پیش از این نیز بسیاری از وبسایت های دولتی کشورهای مختلف دنیا از جمله چین و امریکا را نیز هک کرده بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24