Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در گفت و گو با بورس ٢۴ : قطعا در سال ٩٩ شرایط فملی به مراتب بسیار بهتر از حال حاضر خواهد بود چرا که از تمام ظرفیت های شرکت استفاده خواهد شد. رشد قیمت مس بر اساس پیش بینی موسسات معتبر مانند CRU، دولیچه بانک و سایر موسسات تا سال ٢٠٢٠ روند افزایشی خواهد داشت و در محدوده ٧۵٠٠ دلار خواهد بود، در این شرایط تولید معادن کوچک هم مقرون به صرفه است. تولید شرکت با توجه به حداکثر شدن استفاده از ظرفیت ها به ۴٠٠هزار تن مس محتوا خواهد رسید که شرکت هم از لحاظ تولید و هم از لحاظ فروش در شرایط ایده آلی خواهد بود...

دلایل صف خرید سنگین مس از زبان نفر اول «فملی»

بورس24 : مس امروز رکود یک سال اخیر خود را زد و در کانال 6300 دلاری قرار گرفت، اتفاقی که نوید روزهای خوب برای سهامداران گروه مس از جمله فملی را می دهد.

روند قیمت مس در 24ساعت گذشته

روند قیمت مس در دو ماه اخیر

 روز گذشته نماد شرکت ملی مس پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم٣٥ تومان سود  نقدی بین سهامداران بازگشایی شد.نمادی که همه چیز دست در دست هم داد تا خوشحالی سهامداران آن ادامه دار باشدتقسیم سود رضایت بخش در مجمع و در زمان بازگشایی نماد رشد قیمت مس.

نماد فملی روز گذشته با رشد بیش از ١٣ درصد به کار خود پایان داد و ٢٤٨ واحد تاثیر مثبت بر شاخص داشت.

استقبال از فملی طبیعی است...

احمد مراد علیزاده مدیر عامل شرکت ملی مس در خصوص علل استقبال از سهام این شرکت و شرایط حاکم بر فملی به بورس٢٤ گفت: طبیعتا رشد قیمت مس منجر به استقبال مضاعف از سهام شده است، اما اقدامات مهمی در سال ٩٥ در شرکت انجام شد که ادامه دار نیز هست و منجر به رشد چشمگیر سود در سال ٩٥ شد.

مراد علیزاده گفت:عملکرد خوب و مثبت سال 95 و رشد خیره کننده سود، فروش و استفاده از فرصت هایی که در سال 95 پس از برجام اتفاق افتاد شرکت مس را به جایی رسانده است  که کاملا متعادل و روبرو رشد شد.

پرداخت بدهی ها از اقدامات هوشمندانه سال 95

وی ادامه داد: از طرفی اتخاذ تصمیم  هوشمندانه برای پرداخت بدهی های شرکت در سال گذشته که به هر حال وام های گرانی بود و به اجبار باید برای اداره و توسعه شرکت می بایست از این منابع استفاده می شد، پرداخت شدند. این امر منجر به کاهش قابل توجه هزینه های مالی شرکت شد و در رشد سود شرکت هم موثر بود که مجموعه این عوامل منجر به رشد سود آوری شرکت شد.

کنترل قیمت تمام شده از دستاوردهای مهم فملی

مدیر عامل فملی ادامه داد:از دیگر عوامل مهم و موثر که در سود آوری شرکت موثر بود اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش قیمت تمام شده بود. کاهش هزینه تمام شده از جمله کارهای  بسیار موثر سنگین و سختی بود که در واحد های مختلف عملیاتی شد و نهایتا موفق شدیم قیمت تمام شده کاتد را از حدود 4900دلار به حدود٣٨٠٠ تا ٣٩٠٠  دلار کاهش دهیم. این عوامل شرایط شرکت را به نقطه مطلوب فعلی رسانده است  و در نتیجه منجر شد تا نماد شرکت با رشد خوب و استقبال بازگشایی شود.

رشد تولید ملایم در ملی مس ادامه دارد

مراد علیزاده گفت: امسال و سال آینده روند تولید شرکت با رشدی ملایم همراه خواهد بود و همزمان برنامه های توسعه شرکت در حال انجام است خصوصا طرح های توسعه ای در معادن قره لو، دره زار و چاه فیروزه که در آینده روند تولید و رشد شرکت را تحت شعاع قرار می دهند که در نهایت منجر خواهد شد از ظرفیت های پایین دستی حداکثر استفاده شود.

آینده از آن فملی است

وی در خصوص چشم انداز آتی شرکت گفت: قطعا در سال 99 شرایط فملی به مراتب بسیار بهتر از حال حاضر خواهد بود چرا که از تمام ظرفیت های شرکت استفاده خواهد شد. رشد قیمت مس بر اساس پیش بینی موسسات معتبر مانند CRU، دولیچه بانک و سایر موسسات تا سال 2020  روند افزایشی خواهد داشت و در محدوده 7500 دلار خواهد بود، در این  شرایط تولید معادن کوچک هم مقرون به صرفه است. تولید شرکت با توجه به حداکثر شدن استفاده از ظرفیت ها به 400هزار تن مس محتوا خواهد رسید که شرکت هم از لحاظ تولید و هم از لحاظ فروش در شرایط ایده آلی خواهد بود.

سهام ملی مس بنیادی است

مدیر عامل فملی گفت: ملی مس  سهم بنیادی و ماندگار برای همه سهامداران خواهد بود و با توجه به اقدامات صورت گرفته و به بار نشستن طرح های توسعه ای از آینده خوب و رو به رشدی برخوردار خواهد بود.

شرکت در مسیر تحقق بودجه  جلوتر نباشد عقب تر نیست

وی در مورد بودجه سال جاری شرکت گفت:سه ماهه امسال بودجه با توجه به شرایط حاکم محقق شده و با توجه به رشد قیمت مس انتظار تعدیل در بودجه دور از انتظار نیست، تلاش ها برای کنترل هزینه ها، افزایش کیفیت محصولات، افزایش تولید و ... انجام شده است و از این به بعد هم بستگی به قیمت مس دارد  چرا که قیمت ها رشد داشته و به 6000 دلار رسیده است.

مرادعلیزاده گفت: قیمت مس را در پیش بینی ٥٥٠٠ دلار در نظر گرفتیم که رشد قیمت منجر به  رشد سود آوری خواهد شد. با توجه به شرایط و پیش بینی ها این انتظار وجود دارد که قیمت مس در محدوده ٥٩٠٠ تا ٦٠٠٠ دلار پایدار باشد و با کاهش قیمت روبرو نباشیم.

رشد قیمت مس بی دلیل نیست

وی از علل رشد قیمت مس گفت: رشد اقتصادی چین و افزایش مصرف از دلایل رشد قیمت مس است  و پیش بینی می شود شرایط بهبود داشته باشد. همچنین اتفاقاتی که در معادن بزرگ رخ داده است منجر به کاهش عرضه مس شده، همچنین نیاز کارخانجات ذوب و کنسانتره قیمت را رشد داده است.

گفتنی است ، سهام مس هم اکنون در بورس تهران با صف خرید حدود 90 میلیون سهمی مواجه است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24