Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قیمت شکر در وضعیت متعادلی قرار دارد، عرضه های مستمر و برنامه عرضه ها توسط بازرگانی دولتی و سایر عرضه کنندگان ریخته شده، بنابراین نوسانات شدیدی را در این حوزه متصور نیستیم. چرا که هم عرضه ها خیلی منظم و با برنامه هستند و هم عرضه های نقدی نسبت به عرضه های سلف تعدادشان بیشتر است.

از عرضه سنگ آهن تا شیرینی شکر در بورس کالا/ گفت و گو با حامد سلطانی نژاد

سهام شرکت های قندی در چند وقت اخیر بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خود کرده است. قیمت شکر سال گذشته با نوسانات زیادی رو به رو بوده که این نوسانات برای سال جاری متصور نیست.

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در گفتگو با بورس24 در خصوص بورس ارز گفت: مسئله بورس ارز مورد توجه نهادهای قانونی قرار گرفته است. از طرفی در قانون رفع موانع تولید نیز توجه به نوسانات نرخ ارز را داریم. از طرف دیگر در قانون جدید که هیئت وزیران تصویب کرده این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین توجه و زیرساخت قانونی این موضوع وجود دارد. تنها باید اراده ای صورت گیرد تا این مسئله اجرایی شود. بورس کالا آمادگی کافی برای راه اندازی بورس ارز را دارد و مسئولین، همچنین سهامداران بورس کالا از این موضوع حمایت کرده و سریعتر راه اندازی شود تا مشکلات نوسانات نرخ ارز رفع شود.

وی در خصوص قیمت شکر در بورس کالا و نوسانات آن بیان داشت: قیمت شکر در وضعیت متعادلی قرار دارد، عرضه های مستمر و برنامه عرضه ها توسط بازرگانی دولتی و سایر عرضه کنندگان ریخته شده، بنابراین نوسانات شدیدی را در این حوزه متصور نیستیم. چرا که هم عرضه ها خیلی منظم و با برنامه هستند و هم عرضه های نقدی نسبت به عرضه های سلف تعدادشان بیشتر است.

وی در خصوص عرضه سنگ آهن در بورس کالا گفت: جلساتی را با عرضه کنندگان داشتیم. با فولادی ها هم کم و بیش جلساتی را برگزار کرده ایم تا نوسانات قیمتی را بتوانیم مدیریت کنیم. در نظر داریم سنگ آهن به گونه ای در بازار عرضه شود که منافع هر دو طرف در نظر گرفته شود و هیچ کدام از آن ها متضرر نشوند.

سلطانی نژاد افزود: ما فقط می خواهیم در این موضوع فقط بحث شفافیت و ایجاد تناسب باشد. ما به دنبال تناسب با قیمت های جهانی هستیم. نه این که با قیمت های جهانی منطبق باشد بلکه با قیمت های جهانی تناسب داشته باشد. در حال حاضر هم قرارداد با سنگ آهنی ها بلند مدت است و قیمت های سنگ آهن بالا و پایین می رود و اتفاق خاصی نمی افتد، ما در نظر داریم تا این قیمت ها شناور باشند.

وی تاکید کرد: قیمت ها نباید به گونه ای باشد که فولادی ها ضرر کنند، یا بالعکس موجب ضرر سنگ آهنی ها را فراهم آورند، ما باید به یک مدل بینابین برای قیمت گذاری سنگ آهنی ها برسیم که تقریبا نهایی شده و در سال جاری اگر با ذی نفعان به توافق برسیم اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره عرضه سیمان در باورس کالا نیز گفت: سیمان از جمله برنامه هایی است که همیشه در برنامه بورس کالا بوده و بحث رینگ صادراتی آن جدی تر است. مدلی برای صادرات طراحی شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24