Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در دو دهه اخیر ایران خودرو توانسته ارزش بازار خوبی را به خود اختصاص دهد ، به طوری که ارزش بازار ایران خودرو در یک بازه ٢٠ ساله بیش از ٢۵ برابر شده است یعنی در یک سرمایه گذاری بلند مدت فارغ از سود نقدی دریافتی از مجامع این سهم سالانه بیش از ١٠٠ درصد بازدهی داده است...

خودرویی ها را بلند مدت ببینید...

بورس24 : صحبت از بازدهی سالانه که می شود انتظارات نیز افزایش می یابد.اما اگر کمی منطقی به همه شرایط اقتصادی نگاه کنیم و همه چیز را واقع بینانه ببینیم ، خواهیم دید توقعات برای بازدهی های ۳۰۰درصدی کمی دور از ذهن است. اما؛ می توان در بین صنایع مختلف شرکت هایی را یافت که بازدهی های معقول بالای ۱۰۰درصد در یک سال داشته اند.

"خودرو" از شرکت هایی است که با توجه به شرایط بحران توانسته در دو دهه اخیر بازدهی حداقل ۱۰۰درصدی را کسب نماید.کیفیت در محصولات شرکت ، تنوع نیز مزید بر علت است که می تواند امیدهای بازار فروش را بری روزهای بهتر بیش از پیش نماید.

محصولات ایران خودرو شناخته شده در بین اقشار مختلف است.اگر کیفیت برای خریدار خودرو مورد توجه باشد ، برای خرید یک کالای متوسط قیمت، سراغ محصولات ایران خودرو خواهد رفت. ایران خودرو طی سال 95 موفق به فروش 28122 دستگاه دنا شد که از این مقدار 408 دستگاه صادراتی بود. نرخ فروش داخلی این محصول حدود 35.7 میلیون تومان و نرخ صادراتی آن حدود 30 میلیون تومان بوده است. این در شرایطی است که در سال 95 این شرکت از دنا پلاس هم رونمایی کرده و این محصول با ارزش افزوده بالاتر با توجه به آپشن ها و امکانات اضافی می تواند مورد توجه بازار قرار گیرد.

اضافه کردن دنا پلاس به محصولات شرکت موجب شده متوسط نرخ فروش محصولات در سال 96 نیز حدود 1 میلیون تومان افزایش یابد. باید اضافه کرد که ظرفیت اسمی تولید این محصول 40 هزار دستگاه در سال است که با توجه به شرایط تقاضا امکان افزایش ظرفیت عملی مطابق نیاز بازار وجود خواهد داشت.

همچنین پژو 2008 با ظرفیت اسمی 10 هزار دستگاه در سال 96 رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که با توجه به قیمت حدودا 100 میلیونی و تقاضای مناسب برای این محصول روز اروپا، افزایش اقبال به این محصول احتمالا در گزارشات نیمه دوم سال خودنمایی خواهد کرد.

پژو 207 سال 95 به خط تولید بازگشت تا این محصول پرطرفدار با فروش 3723 دستگاه با نرخ متوسط 36 میلیون تومانی بار دیگر سهم محصولات پژو را در سبد گروه ایران خودرو تقویت کند. البته تولید محصولات جدید در گروه پژو موجب افزایش حاشیه فروش گردیده تا جایی که این رقم از 15 درصد سال 95 به 22 درصد در پیش بینی 96 رسیده است که نشان از کنترل هزینه های تولید و حرکت شرکت به سمت محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر می باشد.

این تغییرات در تولید محصولات جدید در شرایطی رخ داده است که این شرکت تولیدات خود را به میزان بیش از 100 هزار دستگاه کاهش داده و این افت در تمام محصولات از جمله پژو تا سمند و تندر دیده می شود.

در دو دهه اخیر این شرکت توانسته ارزش بازار خوبی را به خود اختصاص دهد ، به طوری که ارزش بازار ایران خودرو در یک بازه 20 ساله بیش از 25 برابر شده است یعنی در یک سرمایه گذاری بلند مدت فارغ از سود نقدی دریافتی از مجامع این سهم سالانه بیش از 100 درصد بازدهی داده است.

این نشان می دهد که می توان هنوز هم‌با وجود موانع و مشکلات بر سر راه خودرو ملی ؛ از این صنعت و به خصوص این شرکت به عنوان ایمن گاه و خانه سرمایه گذاری در دراز مدت نام برد.شاید تمایل اکثریت فعالین بازار سرمایه به صنعت خودروسازی یکی از دلایلی باشد که می توان به آینده این صنعت امیدوار بود و انتظار بازده ای مناسب داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24