Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از روز گذشته سهامداران برخی از نمادهای متوقف از جمله بانک صادرات ، بانک گردشگری ، ایرالکو و چند نماد دیگر از اعتراض و تجمع برای عدم بازگشایی نماد این شرکت ها در فضای مجازی صحبت می کنند.حدود یک ماه پیش سهامداران کنتورسازی با حضور در تالار بورس مناقشه ای ٨ ساعته را رقم زدند که با انتقاد بیشتر اهالی بورس هم مواجه شد.حالا حمید اعرابی فعال حقیقی بازار سرمایه به بورس ٢۴ گفته سهامداران برای رسیدن به خواسته ها و مطالبه هایشان باید راه های قانونی را در پیش بگیرند...

حمید اعرابی : خودم هم بانک صادرات دارم ولی موافق هیچگونه تجمعی برای بازگشایی نماد نیستم!

بورس24 : تئوری توطئه عبارتست از نداشتن اعتقاد یا باورنکردن شکل ظاهری و رسمی رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. تئوری توطئه در شکل حاد آن بیانگر این است که تمامی بدبختی‌های عالم در پی اعمال نفوذ گروهی از افراد پرنفوذ و معمولاً پنهان است. روایت توطئه چند ماهی است که در بازار سرمایه نیز ریشه دوانده و برخی سهامداران با حس این که در معاملات بورس به دلایل مختلفی همچون دستکاری ، تقلب، دور زدن قانون ، توقف بدون دلیل نماد و ... قشر با نفوذی حقوقشان را پایمال کرده اند هر از چند گاهی دست به اعتراض می زنند.

اما آیا اگر هر کسی به دلایلی که در ذهن می پروراند بخواهد اعتراض و تجمع بکند درست است...؟ باید پاسخ داد که در چنین جوامعی سنگ روی سنگ بند نمی شود.آیا راه های قانونی برای احقاق حقوق اشخاص وجود ندارد که باید از طرق دیگر و با این رویکرد که «هر مرد برای خودش»، «کسی باقی می‌ماند که قوی‌تر باشد»، «بکش یا کشته شو»، «بخور یا خورده شو» استفاده شود؟ هر شخص بیاید بریزد ، بشکند و با رفتار هیجانی نظم عمومی را بر هم بزند ، مشکلات جامعه سهامداری حل نمی شود که هیچ بلکه هرج و مرج بیش از پیش خواهد شد.

این طور نیست که فکر کنیم هیچ کس دلسور ما نیست و کاری برای ما انجام نمی دهد . اما باید بخواهیم و از راه های قانونی از حقوق خود دفاع کنیم.

حمید اعرابی فعال حقیقی بازار سرمایه در خصوص برنامه برخی سهامداران بانک صادرات ، بانک گردشگری و ایرالکو در تالار بورس به خبرنگار بورس24 گفت: بنده به شخصه سهامدار بانک صادرات هستم و حدود دوسال که در این سهم مانده ام.اما به نظر بنده این رفتار های هیجانی فقط بدبینی نسبت به بورس را در اذهان عمومی بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: در راستای بی اعتمادی هیچ سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه نمی شود . از همه مهمتر این که با این جریانات احتمال ریزش شاخص و افت قیمت سایر سهام هم وجود دارد.

اعرابی عنوان کرد: ما نمی گوئیم پیگیری خاصی از سوی سهامداران انجام‌ نشود . ناظر بازار هم در برخی موارد کم کاری می کند در نتیجه سهامداران باید برای گرفتن حقوق خود تلاش بیشتری کرده و پیگیری های مستمری داشته باشند اما از راه درست و اصولی.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نامه نگاری جواب می دهد اما نه یک نامه بلکه باید به کرات این روند ادامه داشته باشد. مگر می شود ۱۰۰بار نامه نوشته شود و پاسخی گرفته نشود؟ در نهایت اگر این راه هم جواب نداد راه های قانونی دیگری باید در پیش گرفته شود. اما این که بخواهیم با مراجعه اعتراضی یا حمله به تالار جواب منطقی بگیریم، این روند جواب نمی دهد و اساسا درست نیست و تبعات اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد و در نهایت دود این گونه اقدامات به چشم سهامداران وارد می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24