Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

زمان پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان را از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه در این زمینه می تواند نقش اثر گذاری داشته باشد و مجلس و کمیسیون اقتصادی، تمام قد برای ارتقا و توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه بازار سرمایه عمل خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ما سرمایه‌ گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌ گذاری برای راه‌ اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌ های کوچک با ظرفیت رشد بلند مدت است؛ و در همین راستا تامین سرمایه آرمان با هدف جذب منابع مالی و...

اهمیت حضور صندوق‌ های جسورانه در توسعه و رشد شرکت‌ های دانش بنیان از نگاه پور ابراهیمی

بورس24 : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان را از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه در این زمینه می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.  

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگویی بهره گیری از صندوق های جسورانه در جهت تجاری سازی شرکت های نوپا و دانش بنیان را از مهم ترین اهداف صندوق های جسورانه به منظور رشد شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت : افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمایه در این زمینه بسیار اثرگذار بوده و هست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نقش صندوق‌ های جسورانه در توسعه و رشد شرکت‌ های دانش بنیان گفت: در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بازار سرمایه انجام شده و تمام این موارد مقدمه ای برای انجام کارهای بزرگتر در اقتصاد کشور است.

وی افزود: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت شرکت های دانش بنیان در حال توسعه و گسترش است و خوشبختانه این روند در سال های اخیر در ایران نیز آغاز شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت اقتصادی کشور در حوزه دانش بنیان نمایان شده و این حرکت نشان از جهش و خیز قابل توجه در حوزه علم و دانش در کشور دارد تصریح کرد: اگر کشوری ظرفیت و پتانسیل علمی لازم را نداشته باشد نمی تواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای حداکثری ظرفیت شرکت های دانش بنیان یکی از مقوله های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است و تداوم فعالیت این شرکت ها علاوه بر دانش نیازمند سرمایه گذاری و تجاری سازی و حمایت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت صندوق های جسورانه در جهت تجاری سازی فعالیت این قییل شرکت ها گفت: افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمایه در این زمینه بسیار اثر گذار بوده و هست.

وی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی، تمام قد برای ارتقا و توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه بازار سرمایه عمل خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن فعالیت این قبیل شرکت ها در اقتصاد قطعا سود آوری و تقویت فعالیت آنها امری زمان بر بوده و نمی توان انتظار داشت، فعالیت این شرکت ها ظرف 6 ماه تا یکسال با اتفاقات بزرگ روبرو شود اما قطعا آینده مطلوبی در انتظار آنها خواهد بود.

گفتنی است، سرمایه‌ گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌ گذاری برای راه‌ اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌ های کوچک با ظرفیت رشد بلند مدت است؛ و در همین راستا تامین سرمایه آرمان با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر در هفته دوم شهریور اقدام به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی با هدف جمع‌ آوری سرمایه از سرمایه‌ گذاران و سرمایه‌ گذاری در شرکت‌ های نو پا با فناوری بالا و دارای ظرفیت رشد سریع خواهد کرد و هدف آن کسب بیشترین بازده اقتصادی در برابر پذیرش ریسک بالا است.

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24