Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نظر سهامدار عمده درباره عرضه اولیه امروز : «پی بر ای» صنعت ده بود ما سهم را با P/E شش عرضه کردیم! تعداد سهامداران کشور ٩ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر اعلام شده و جمعیت کل کشور هم بیش از ٧٩ میلیون نفر.در واقع تعداد سهامداران فعال کشور که تازه خیلی از آن ها را کدهای اقوام درجه یک و دو کارگزاران و دیگر فعالان بازار سرمایه تشکیل می دهند ، بر اساس عرضه اولیه به پرداخت و مبین وان کیش معادل ٠.٠٨ (هشت صدم درصد) کل جمعیت کشور و کمتر از یک درصد جمعیت سهامداران دارای کد معاملاتی در بورس است...

سهامداران بیشتر از «پرداخت» به «اوان» اعتماد کردند!

بورس24 : «اوان» رکورد ثبت تقاضا در عرضه های بوک بیلدینگ را زد و بیش از 83 هزار سفارش خرید در سیستم معاملات ثبت شد.
مبین وان کیش یکی از زیر مجموعه های هلدینگ مبین ایران امروز به عنوان دومین عرضه اولیه سال 96 در فرابورس عرضه شد و با استقبال بی نظیر حقیقی ها روبرو بود.
گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است : اوان که طبق اعلام قبلی سهامدار عمده قرار بود با قیمتی بسیار جذاب فرابورسی شود امروز با حداکثر قیمت اعلامی 347 تومان با قیمتی بسیار جذاب معامله شد و به هر کد معاملاتی 120 سهم تخصیص داده شد. در بیش از 83 هزار کد معاملاتی تقاضای خرید 36میلیونی ثبت کردند که با توجه به عرضه 10 درصدی به هرکد فقط 120 سهم رسید.
علیرضا خداکرمی معاون مالی و سرمایه گذاری مبین ایران سهامدار عمده اوان در خصوص عرضه اولیه امروز به بورس24 گفت: عرضه مبین وان کیش رکورد ثبت سفارش به روش بوک بیلدینگ را زد. پیش از این «به پرداخت» با حدود 67هزار ثبت سفارش عرضه شد و امروز بیش از 83هزار ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی شد تا 82 هزار و 222 کد معاملاتی صاحب 120 سهم از مبین وان کیش شوند، مابقی ثبت سفارش کنندگان قیمت سقف را وارد نکرده بودند.
وی ادامه داد: در حدود 82هزار کد معاملاتی که ثبت سفارش کردند حقیقی ها بودند ، در این بین خریداران با تابعیت غیر ایرانی هم وجود داشتند.
خداکرمی گفت: فوق العاده استقبال عالی بود و دلیل هم داشت چرا که قیمت سهم بسیار جذاب بود، اوان با پی ای 6 عرضه شد در صورتی که پی ای صنعت بالای 10 است.سعی کردیم در عرضه اولیه خاطره برکت از ذهن سهامداران پاک شود و سود خوبی عایدشان شود. برنامه حمایت از سهم قاعدتا وجود دارد و اجازه صعود و سقوط غیر نرمال را نخواهیم داد چرا که سهم باید با قیمت منطقی معامله شود.
خداکرم در خصوص پتانسیل های این صنعت گفت: اوان در صنعت فوق العاده ای فعال است، این صنعت روز دنیاست و خواه ناخواه باید به سمت استفاده از فضای مجازی و صنایع این چنینی در حرکت باشیم. این شرکت استراتژی خوبی دارد و هدف گذاری های بسیار خوبی انجام داده است،از تک محصولی خارج شده و در چند حوزه در حال پیشروی است .
معاون مالی سرمایه گذاری مبین ایران گفت: در واقع این دانش در کشور وجود نداشت، از ایتالیا خریداری شد و در ایران بومی کردیم، چند شرکت مشابه اوان توسط هلدینگ راه اندازی شد و در حال حاضر فضای رقابتی در این صنعت ایجاد کردیم به منظور افزایش کیفیت که یکی از شرکت ها اوان بود و در فرابورس عرضه شد. مبین وان کیش روبه رشد است و آینده روشنی دارد.
وی در خصوص افزایش شناور سهام هم گفت: فعلا برنامه عرضه نداریم اما در برنامه داریم تا پایان سال به مرور شناور سهم را افزایش دهیم و تا 10 درصد دیگر عرضه کنیم.
عرضه اولیه به پرداخت و مبین وان کیش از واقعیت تلخی حکایت می کند و آن آمار سهامداران فعال بورس است.در عرضه اولیه امروز 82 هزار و 222 کد معاملاتی سهم اوان را خریدند.در عرضه اولیه به پرداخت هم که حدود سه هفته پیش انجام شد و سهامداران از این سهم دست کم 30 درصد سود کردند آن هم با سرمایه یک میلیون و 200 هزار تومانی که برای خیلی از مردم در دسترس و هموار بود ، تنها حدود 68 هزار نفر مشارکت کرده اند و این از آمار فاجعه بار از تعداد سهامداران فعال بورس حکایت دارد.
تعداد سهامداران کشور 9 میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده و جمعیت کل کشور هم بیش از 79 میلیون نفر.در واقع تعداد سهامداران فعال کشور که تازه خیلی از آن ها را کدهای اقوام درجه یک و دو کارگزاران و دیگر فعالان بازار سرمایه تشکیل می دهند ، بر اساس عرضه اولیه به پرداخت و مبین وان کیش معادل 0.08 (هشت صدم درصد) کل جمعیت کشور و کمتر از یک درصد جمعیت سهامداران دارای کد معاملاتی در بورس است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24