Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارخانجات مخابراتی ایران امسال سودی میان مشمولان سهام عدالت توزیع نخواهد کرد.

این مخابراتی امسال سودی به سهام عدالتی ها نمی دهد

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، کارخانجات مخابراتی ایران می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در سال ۱۳۴۵ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان فارس و شهرستان شیراز بوده و این شرکت در تاریخ ۱۳۸۳/۰۷/۱۴در فهرست نرخ‌های تالار فرعی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درج شده است.

موضوع فعالیت اصلی شرکت نیز تحقیق، طراحی و تولید تجهیزات مخابراتی و رایانه ای و سیستم های الکترونیکی و الکتریکی، اجرای پروژه های نصب، راه اندازی، نگهداری و پشتیبانی فنی شبکه ها و تجهیزات مخابراتی و تولید صنایع فلزی و انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی در زمینه فعالیت شرکت و ... است.

همچنین سرمایه شرکت ۱۴۰ میلیارد تومان منقسم به یک میلیارد و ۴۰۱میلیون و ۷۸۰ هزار سهم ١٠٠ تومانی می باشد و تعداد ۴۹۱ میلیون سهم معادل 35 درصد‏ سهام این شرکت در تاریخ ۱۳۸۵/۰۸/۱۰ به ارزش ۱۶ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ ۳۷ میلیارد تومان است.

در طی سنواتی هم که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

بر این اساس پیش بینی سود(EPS) شرکت کارخانجات مخابراتی ایران برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ ۲ ریال به ازای هر سهم می باشد که از این بابت سود تقسیمی برای سال مالی ۱۳۹۵شرکت پیش بینی نمی شود.

گفتنی است، چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته بود تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت‌گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته‌اند که از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان بوده است که با برگزاری مجامع سه شرکت باقی‌مانده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24