Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسین خزلی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی در خصوص علت این درخواست به بورس ٢۴گفت: همان گونه که فعالان بازار سرمایه مطلع هستند سال گذشته ١٨ شرکت کارگزاری مبالغ قابل توجهی اعتبار به گروه خاصی از سهامداران (حقیقی و حقوقی) پرداخت نمودند. عموم این سهامداران سهام آذرآب را در وثیقه فریز کارگزاران شان قرارداده بودند.کارگزاری بانک کشاورزی نیز بالغ بر ۵۵میلیارد تومان به ٢٣کد حقیقی و حقوقی اعتبار داده بود که سهام آذرآب و برخی سهام دیگر را در وثیقه داشت...

حسین خزلی داستان این نامه را شفاف سازی کرد / بدهکاران نکول کردند ، وارد هیات مدیره می شویم و سهممان را می فروشیم

بورس24 : امروز نامه ای از سوی کارگزاری بانک کشاورزی در خصوص درخواست اعمال ماده 95قانون تجارت و برگزاری مجمع فوق العاده شرکت آذراب از هیئت مدیره و حسابرس و بازرس مستقل آن شرکت منتشر شد.این کارگزاری حدود 30 درصد از سهام فآذر را در اختیار دارد و این درخواست را ارائه نموده است.

حسین خزلی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی در خصوص علت این درخواست به بورس24 گفت: همان گونه که فعالان بازار سرمایه مطلع هستند سال گذشته 18 شرکت کارگزاری مبالغ قابل توجهی اعتبار به گروه خاصی از سهامداران (حقیقی و حقوقی) پرداخت نمودند. عموم این سهامداران سهام آذرآب را در وثیقه فریز کارگزاران شان قرارداده بودند.کارگزاری بانک کشاورزی نیز بالغ بر 55میلیارد تومان به 23کد حقیقی و حقوقی اعتبار داده بود که سهام آذرآب و برخی سهام دیگر را در وثیقه داشت.

وی گفت: اسفند ماه سال 95 و بعد از مشخص شدن این که سهامداران مذکور امکان بازپرداخت اعتبارات اخذ شده را ندارند، با هماهنگی و رضایت این اشخاص و با جلساتی که در سازمان بورس و کانون کارگزاران برگزار شد، سهام آذرآب بابت مطالبات برخی از این کارگزاری ها به تملک آن ها در آمد.

خزلی در ادامه گفت: در حال حاضر39 درصد از سهام آذرآب در اختیار کارگزاری هایی که به خریداران آذرآب اعتبار داده بودند به این صورت که صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی حدود 4.6 درصد ،صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک کشاورزی (به مدیریت سبد سهام و وکالت کارگزاری بانک کشاورزی) حدود 26 درصد، کارگزاری بهمن حدود 4 درصد ، کارگزاری سی ولکس حدود 1.5 درصد و بانک انصار در حدود 3 درصد از سهام این شرکت تجهیزاتی را در اختیار دارند. این گروه به این دلیل که در روند اداره مجموعه خللی وارد نشود و از آنجا که علاقه و تخصصی در خصوص ورود به هیئت مدیره آذرآب نداشت با سهامداران بدهکار قرارداد اقاله امضا کرد. با این موضوع که اگر تا تاریخ 25اردیبهشت 96 وجوه بدهی عودت داده شد یا معادل 25درصد از اصل بدهی به صورت ضمانت نامه بانکی در اختیار گروه قرار گرفت ، سهام تحت تملک گروه به بدهکاران عودت خواهد شد.

مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی در ادامه گفت: بدهکاران تا تاریخ مذکور موفق به عودت وجه و یا تامین ضمانت نامه بانکی نشده اند و درخواست فرصت بیشتر کردند که به مدت دو ماه زمان قرارداد تمدید شد اما تاکنون اشخاص مذکور موفق به پرداخت بدهی یا ارائه ضمانت نامه بانکی نشدند، براساس قرارداد فی مابین این گروه مالک 39درصدی سهام شرکت آذرآب است و از تاریخ 15 تیر ماه مالک بلوک 39 درصدی هستیم و برای فروش این بلوک در حال مذاکره با افراد متقاضی خریدار.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به دلیل جذابیت پروژه های بخش نفت،گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه ها ، تملک و کنترل مدیریت آذر آب علاقه مندان زیادی دارد.همچنین با توجه به این که در تاریخ 17 مرداد ماموریت دو ساله هیات مدیره فعلی شرکت به اتمام رسیده بود و مجمع 26 تیر نیز به دلیل عدم حضور گروه فوق الذکر (سهامداران فعلی) به حد نصاب نرسیده بود،در روز گذشته درخواست اعمال ماده 95 قانون تجارت برای برگزاری هرچه سریع تر مجمع آذرآب را از هیات مدیره قبلی و حسابرس و بازرس مستقل شرکت ارائه کردیم.در مجمع پیش رو گروه سهامداران فعلی حضور خواهند یافت و هیات مدیره را به دست خواهند گرفت و نماینده حقیقی خریداران جدید وارد هیات مدیره خواهند شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24