Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین در خصوص کاهش نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: با توجه به این که صندوق های سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار و سهام ، سرمایه گذای می کنند و سپرده بانکی بخشی از سرمایه گذاری های آن ها است لذا سودی که به طور واقعی کسب می کنند ممکن است بیشتر و یا کمتر باشد.اما این که پیش بینی سود شان ۱۵ درصد باشد، به نظر منطقی است. همه صندوق های با درآمد ثابت پیش بینی سودی در برنامه سالانه خود دارند.این صندوق ها نرخ سودی به صورت سالانه اعلام‌ می کنند که نحوه پرداخت این مبالغ نرخ سود محقق شده به صورت ماهانه است...

بورس از کاهش نرخ سود بانکی استقبال می کند / اظهار نظری از مدیرعامل تامین سرمایه نوین

بورس24 : نرخ سود صندوق های با در آمد ثابت چه میزان بوده و تا چه حدودی با کاهش آن موافقید؟ آیا در صورت کاهش این نرخ صندوق ها دچار خسران خواهند شد؟

طبق مصوبه جدید بانک مرکزی نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت (بخشی که در بانک ها سرمایه گذاری می شود)معادل ۱۵درصد شده است در حالی که این عدد در گذشته بیش از 20 درصد بوده است. در مجموع کاهش این نرخ در ظاهر تاثیری در پرداخت سود های محقق شده صندوق ها نخواهد داشت.

ولی نادی قمی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین در خصوص کاهش نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که صندوق های سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار و سهام ، سرمایه گذای می کنند و سپرده بانکی بخشی از سرمایه گذاری های آن ها است لذا سودی که به طور واقعی کسب می کنند ممکن است بیشتر و یا کمتر باشد.اما این که پیش بینی سود شان ۱۵ درصد باشد، به نظر منطقی است. همه صندوق های با درآمد ثابت پیش بینی سودی در برنامه سالانه خود دارند.این صندوق ها نرخ سودی به صورت سالانه اعلام‌ می کنند که نحوه پرداخت این مبالغ نرخ سود محقق شده به صورت ماهانه است.

به گفته وی، صندوق ها ممکن است سود بالای ۱۵ درصد محقق نمایند که با نرخ پیش بینی شده سالانه متفاوت باشد.نرخ پیش بینی سود در گذشته حدود ۱۹درصد بود که به ۱۵ درصد کاهش یافته است. اما سود محقق شده صندوق ها ممکن است از این میزان نرخ بالاتر و یا پایین تر شود.

نادی قمی گفت: این‌کاهش نرخ به نفع کشور است و همه اقتصاد دان ها و فعالان اقتصادی معتقدند که اولین قدم برای اصلاح نظام مالی کشور ، اصلاح نرخ سود بانکی است.

این مقام مسئول در تامین سرمایه نوین گفت: نرخ سودی که در حال حاضر در اقتصاد کشور توسط بانک‌ها و موسسات مالی تولید می شود نرخ سود واقعی و منطبق با واقعیت های اقتصادی نیست.

وی افزود: با کاهش نرخ سود همه ارکان بازار پول و سرمایه باید همراهی کنند که این موضوع حل شود. این به نفع کل اقتصاد کشور است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24