Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

علیرضا سیری مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در خصوص کاهش نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت و نرخ سود بانک ها به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: سال گذشته هم کاهش نرخ سود اتفاق افتاده ولی به دلیل مشکلات سیستم‌بانکی به فراموشی سپرده شد...

کاهش نرخ سود بانکی چقدر جدی است؟ / اظهار نظری از مدیرعامل تامین سرمایه سپهر

بورس24 : چه میزان سیاست های دستوری بانک مرکزی می تواند در بهبود اقتصاد موثرباشد؟ این سوالی است که با توجه به ابلاغ جدید بانک مرکزی ممکن است به ذهن فعالان در عرصه اقتصاد برسد.
این که آیا تاکنون سیاست های دستوری بازخورد موثری در سطح جامعه داشته؟ ممکن است برای بار چندم کاهش نرخ سود بانکی که از سوی بانک ها همیشه مورد غضب واقع شده، این بار اعمال شود؟ آیا کاهش این نرخ در صندوق های با در آمد ثابت موجب افت بازده پرتفوی آن ها و عدم اقبال عمومی به استفاده از این صندوق ها می شود؟

علیرضا سیری مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در خصوص کاهش نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت و نرخ سود بانک ها به خبرنگار بورس24 گفت:  سال گذشته هم کاهش نرخ سود اتفاق افتاده ولی به دلیل مشکلات سیستم‌بانکی به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: دلیل اصلی این است که در حال حاضر در اقتصاد ما اتفاق خاصی رخ نداده ، از طرفی این نوع عملیات در نظام بانکی و سرمایه ای و پولی نیاز به برنامه ریزی مدونی دارد.

به گفته وی؛ با اجرای این سیاست ممکن است تورم ایجاد شود ؛ مگر اینکه سیاست دولت ایجاد تورم چند درصدی باشد.

مدیر عامل تامین سرمایه سپهر صادرات گفت: ایا این سیاست اعمال شده در یک شب مشکل بانک ها را حل می کند؟ به نظر بنده، با اعمال دستوری افزایش و کاهش نرخ سود نمی توان کاری از پیش برد.همه نرخ ها باید به تبع شرایط اقتصادی جامعه به صورت غیر دستوری تغییر کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24