Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت های حاضر در نمایشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی که با استقبال بازدید کنندگان نیز روبرو می شود در ترویج فرهنگ سرمایه گذاری گام بر می دارند. یکی از فعال ترین غرفه ها در این بخش شرکت کارگزاری بانک کشاورزی است که از روز نخست کارگاه های آموزشی مفصلی برگزار کرده است.

گزارشی از نمایشگاه مشهد؛ استقبال بازدیدکنندگان بیشتر شد

بورس24 : دومین روز نمایشگاه بورس بانک بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد یکی از بزرگترین شهرهای دارای توریست مذهبی با گردش سرمایه بسیار بالا خاتمه یافت. متولیان بازار سرمایه پس از معضلات و مشکلاتی که مردم با وجود شرکت های غیر مجاز با آن روبرو شدند آن هم به دلیل ضعف آشنایی با فرهنگ سرمایه گذاری حتی حضور نمایشی هم در این رویداد مالی نداشتند تا حداقل فرهنگ سرمایه گذاری در بورس و جذب سرمایه در بازاری که نیاز به سرمایه دارد را به صورت منطقه ای نیز آغاز کنند. نبود متولیان بازار سرمایه در دومین روز این رویداد بزرگ مالی با توجه به ترافیک بازدید کنندگان به شدت احساس می شد.

دومین روز رویداد مالی مشهد با افزایش حضور بازدیدکنندگان روبرو بود و زمان نمایشگاه یک ساعت تمدید شد.

شرکت های حاضر در نمایشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی که با استقبال بازدید کنندگان نیز روبرو می شود در ترویج فرهنگ سرمایه گذاری گام بر می دارند. یکی از فعال ترین غرفه ها در این بخش شرکت کارگزاری بانک کشاورزی است که از روز نخست کارگاه های آموزشی مفصلی برگزار کرده است.

این رویداد مالی در مشهد از چشم مقامات استانی خراسان رضوی هم دور نمانده است، به طوری که استاندار خراسان رضوی علیرضا رشیدیان روز جمعه در بازدیدی که بیش از یک ساعت به طول انجامید از عمده غرفه ها بازدید کرد و از روند اقدامات آنها مطلع شد. وی در این بازدید دستوراتی هم به منظور حمایت از سرمایه گذاران و کار آفرینان داد.

رشیدیان در حاشیه نمایشگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با توجه به گردش بسیار بالای مالی در مشهد برای دومین بار این رویداد مالی را در مشهد برگزار کردیم.

وی گفت: سیاست کلی ما بر این است که تولید و صنعت را تنها از وابستگی به بانک ها آزاد کنیم و اگر سود سپرده های بانکی کاهش می یابد سرمایه ها به سمت ارز و سکه ورود نکند و به حوزه تولید مولد حرکت کند تا بتواند اشتغال ایجاد کند تا هم برای تولید کننده، هم برای شاغلین و هم برای سرمایه گذار سود منطقی داشته باشد.

رشیدیان ادامه داد: تمام تلاش این است که در یک چار چوب قانونمند و روشن از طریق برگزاری چنین رویدادهایی و ترویج فرهنگ سرمایه گذاری، شرکت هایی که سال قبل از مشهد سر برآوردند مجددا ایجاد نشوند و سازمان هایی که در چارچوب قانون فعالیت نمی کنند و بعد از مدتی هم برای مردم مشکل ساز می شوند دیگر ایجاد نشوند.

در این رویداد مالی حضور مجموعه هایی که فرضت های سرمایه گذاری را ترویج می کنند نیز به چشم می خورد، از جمله منطقه ویژه اقتصادی لامرد. محمد آشفته مدیر عامل این منطقه ویژه درباره مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه به بورس ٢٤ گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از مناطق ویژه اقتصادی کشور و متعلق به ایمیدرو است. بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در حال حاضر با پیشرفت ٦٧ درصدی در حال احداث است. این کارخانه شهریور ماه سال آتی به بهره برداری و تولید خواهد رسید.

آشفته ادامه داد: نیروگاه ٩٣٠ مگاواتی هم در کنار این مجتمع تولید آلومینیوم در حال احداث است و نیرو گاه های خورشیدی به منظور تولید انرژی پاک نیز در این محدود مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با توجه به وجود مواد معدنی منیزیم در منطقه احداث کارخانه تولید منگنز نیز در حال احداث است.

وی در خصوص تامین خوراک کارخانه آلومینیوم گفت: ایمیدرو در گینه معدن دارد و همچنین با توجه به انتقال نفت به هند در تلاش هستیم تا مواد اولیه را از هند و چین تامین کنیم.

آشفته از مزیت های سرمایه گذاری منطقه لامرد گفت: از جمله مزیت هایی که لامرد را برای سرمایه گذاری جذاب می کند معافیت مالیات بر ارزش افزوده در منطقه و معافیت ١٣ ساله مالیات بر عملکرد صنایع در منطق است. همچنین فاصله نزدیک منطقه به اسکله عسلویه و اسکله در حال احداث ایمیدرو که سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای آن انجام شده است و همچنین فاصله سه کیلومتری منطقه تا خط اصلی انتقال گاز منطقه را برای احداث پتروشیمی جذاب می کند.

وی در پایان گفت: تمام این مزیت ها منجر به افزایش جذابیت سرمایه گذاری در منطقه می شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی منجر می شود سرمایه گذاران با این ظرفیت ها آشنا شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24