Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سازمان بورس نیامد، که نیامد! یکی از راهکار های فرهنگ سازی و آشنایی افراد یک شهر در حوزه مالی برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این حوزه است، دو سالی است که مشهد از وجود چنین نمایشگاهی بی نصیب نیست و استارت این کار از سوی بخش خصوصی زده شده است، اما متولی اصلی این بخش حتی زحمت اطلاع رسانی این رویداد را هم به خود نمی دهد، سازمان بورس در این حوزه هم حرفه ای ورود نکرده است و حتی به عنوان اسپانسر معنوی هم برای حمایت از این رویداد ها ورود نکرده است، آیا صرفا تهران و کیش حوزه فعالیت سازمان بورس است...؟!

گزارشی درباره برگزاری ۴ روزه نمایشگاه بورس مشهد / استقبال خوب مشهدی ها از دومین رویداد مالی این شهر؛ ۵٠ هزار بازدید کننده آمدند، اما...

بورس24 : مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران با سالانه قریب به ٣٠ میلیون توریست مذهبی یکی از پر پتانسیل ترین شهرهای کشور در امر سرمایه گذاری است. 

یکی از شهر هایی که به دلیل گردش بالای نقدینگی نیازمند ارتقا دانش و فرهنگ سرمایه گذاری است، یکی از بازار های شفاف و نظام مند در این حوزه بازار سرمایه است که می تواند با توجه به بودجه هایی که دارد در این حوزه ورود کند و به تکلیف خود عمل کند.

سازمان بورس؛ تهران، کیش و لاغیر؟! 

یکی از راهکار های فرهنگ سازی و آشنایی افراد یک شهر در حوزه مالی برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این حوزه است، دو سالی است که مشهد از وجود چنین نمایشگاهی بی نصیب نیست و استارت این کار از سوی بخش خصوصی زده شده است، اما متولی اصلی این بخش حتی زحمت اطلاع رسانی این رویداد را هم به خود نمی دهد، سازمان بورس در این حوزه هم حرفه ای ورود نکرده است و حتی به عنوان اسپانسر معنوی هم برای حمایت از این رویداد ها ورود نکرده است، آیا صرفا تهران و کیش حوزه فعالیت سازمان بورس است؟

آمار بالای بازدید کننده ها 

به هر روی و با وجود خلا بزرگی به نام عدم حضور سازمان بورس در رویدادهای تخصصی این چنینی روز گذشته نمایشگاه بورس، بانک بیمه و فرصت های سرمایه گذاری به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و سخنرانی وی کار خود را شروع کرد پس از چهار روز فعالیت با بیش از ٥٠ هزار بازدید کننده به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه با حضور مسئولان مختلف شهری و استانی مشهد و خراسان رضوی روبرو بود و افرادی چون استاندار خراسان رضوی، عضو جدید شورای شهر مشهد، نماینده مردم مشهد در مجلس و سایر مسئولان منطقه روبرو شد.

شافعی، مشهد و جاده ابریشم!

همگی افراد شاخص بازدید کننده از این رویداد بزرگ مالی مشهد اذعان داشتند که ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در این کلان شهر بسیار بالاست، حتی رئیس اتاق بازرگانی اعلام کرد باید از فرصت قرار گیری مشهد در مسیر جاده ابریشم حداکثر استفاده را کرد تا زمانی که این مسیر احیا شد از مسیر توسعه عقب نمانیم.

عضو شورای شهر مشهد در این رویداد گفت: مشهد این پتانسیل را دارد تا سالانه چند نمایشگاه تخصصی مشابه در آن برگزار شود و استاندار خراسان رضوی تاکید داشت که باید تلاش شود تا سرمایه در یک چارچوب قانونمند و روشن مدیریت شود تا معضلات سرمایه گذاری گذشته تکرار نشود. آیا هدایت سرمایه به منظور سرمایه گذاری از طریقی غیر بازار سرمایه میسر است؟

راه درست کسب سود کدام است؟ 

در نمایشگاه مشهد شاهد خیل قابل توجهی از مردمی بودیم که به دنبال روش های صحیح سرمایه گذاری بودند تا کسب سود کنند چه بسیار جای تاسف که خیل زیادی از بازدید کنندگان با ساز و کار بورس و بازار سرمایه و نحوه سرمایه گذاری در آن اصلا آشنا نبودند و جای دو صد افسوس که متولی این بازار حتی نتوانسته ضریب نفوذ این بازار را در کشور توسعه بدهد وقتی کلان شهر سرمایه داری مانند مشهد فعالیت در بورس را آن طور که باید نمی داند از سایر شهر ها چه انتظاری باید داشت.

حیف از بودجه های فرهنگی که مشخص نیست، فرهنگ سفر های خارجی را برای مدیران ترویج می کند یا فرهنگ سرمایه گذاری در شهر های کشور ایران را.

و اما...  

گفتنی است، به هر روی دومین رویداد مالی بزرگ مشهد با استقبال خوب مردم و مسئولین استانی تمام شد و در آیین اختتامیه از غرفه های جذاب و برتر تجلیل شده، یکی از غرفه های بسیار فعال در امر آموزش بازار سرمایه غرفه کارگزاری بانک کشاورزی بود که هر روز پنل های آشنایی با بازار سرمایه را برگزار می کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24