Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

سابقه پرونده به طور خلاصه چنین است که گروه شرکت های صنایع پوشش شامل ۴ شرکت ریسندگی پوشش، حوله و بلوجین پوشش، مخمل پوشش و شرکت صنایع پوشش به صورت یکجا به در سال ٨٣ واگذار شده بود و به موجب قرارداد واگذاری، خریدار تعهداتی را متقبل شده بود...

رای بااهمیت قضایی برای آتیه دماوند / سه شرکت پس از ١٣ سال به پرتفوی «واتی» برگشت

بورس24 : رای دادگاه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند به سود این شرکت تمام شد و جزئیات این رای مثبت دادگاه تجدید نظر از زبان مدیر سرمایه گذاری شرکت اعلام شده است.

محمدصادق فدایی، سرپرست معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در خصوص دلایل رفع مشکل این شرکت در دادگاه به خبرنگار بورس24 گفت: اتفاق مثبتی که بر اثر صدور رأی اخیر از شعبه 15 دادگاه تجدیدنظر تهران برای گروه افتاد این بود که تکلیف مالکیت 3 شرکت از شرکت های گروه صنایع پوشش (واقع در استان گیلان) پس از 13 سال مشخص شد و سهام این 3 شرکت به آتیه دماوند اعاده گردید.

وی افزود: سابقه پرونده به طور خلاصه چنین است که گروه شرکت های صنایع پوشش شامل 4 شرکت ریسندگی پوشش، حوله و بلوجین پوشش، مخمل پوشش و شرکت صنایع پوشش به صورت یکجا به در سال 83 واگذار شده بود و به موجب قرارداد واگذاری، خریدار تعهداتی را متقبل شده بود.

به گفته وی ، به علت عدم ایفای آن تعهدات، طرفین قرارداد دچار اختلاف شدند و پس از مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اعاده سهام به بخش عمومی، پرونده حقوقی تشکیل و اقدامات قضایی آغاز شد که متأسفانه فرایند رسیدگی و صدور رأی سال‌های زیادی به طول انجامیده است.

وی ادامه داد: در سال 95 شعبه 104 دادگاه حقوقی تهران نسبت به صدور حکم به انتقال سهام به آتیه دماوند اقدام نمود که با تقاضای استیناف خریدار به مرحله تجدیدنظر رفت و نهایتاً حکم دادگاه تجدیدنظر نیز مبنی بر تأیید رأی بدوی صادر شد و اینک سهام این 3 شرکت به آتیه دماوند بازگشته است.

رای مثبت دادگاه در پرونده «پوشش» ...

فدائی در خصوص اقدامات حقوقی شرکت در مورد صنایع پوشش نیز توضیح داد: اقدامات حقوقی مشابه در مورد سهام شرکت صنایع پوشش که مالک اراضی 85 هکتاری ارزشمندی در بزرگراه رشت انزلی است و مطالعات تغییر کاربری آن در گروه انجام شده، در دست انجام است که با توجه به رأی صادره اخیر و اصل وحدت رویه، امیدواریم که در مورد آن پرونده نیز رأی به نفع آتیه دماوند صادر شود.

به گفته وی، مالکیت قطعی آن شرکت و اراضی آن به شرکت باز خواهد گشت. این امر دست شرکت را برای سرمایه گذاری در توسعه آن اراضی و تبدیل آن به یک مرکز لجستیک پشتیبان بنادر انزلی و کاسپین، چنانچه مطالعات فعلی توصیه کرده است باز می کند.

وی گفت: اعاده سهام 3 شرکت فوق‌الذکر به آتیه دماوند از منظر اقتصادی نیز برای گروه منافعی دارد.. این شرکت ها هم اکنون بر خوردار از دارایی هایی هستند که بعضاً عملیاتی است و بعضاً غیر عملیاتی. دارایی های عملیاتی و مفید آن ها به شرکت ریسندگی خاور منتقل خواهد شد که در فرایند تولید آن شرکت استفاد دارد و ارزش این دسته از دارایی‌ها بالغ بر 200 میلیارد ریال برآورد می‌شود. به علاوه ارزش دارایی‌های غیرعملیاتی (ضایعات) این 3 شرکت نیز تقریبا 50 میلیارد ریال است که فروخته خواهد شد و منابع آن صرف بازپرداخت بدهی این شرکت ها به هلدینگ می‌ شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24