Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

همگام با سرمایه گذاران خارجی، در بازار بورس ایران نیز سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت خرید این گروه متمایل شدند.

همگرایی وزارتخانه های اقتصاد و صنعت در جهت رشد بازار سهام

بورس24 :شاید در ظاهر امر تغییر وزیر اقتصاد چندان به صنایعی که مرتبط با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) هستند، مرتبط نباشند و دلیل مبینی در این خصوص دیده نشود، ولی اگر همگرایی دو وزارتخانه را عزم دولت در توسعه صنایع معدنی و پایین دستی در نظر بگیریم، این موضوع نمود بیشتری خواهد داشت و بازار کاملا بر این موضوع واقف است، به طوری که طی روزهای اخیر صنایع معدنی بیش از هر زمان دیگری نور چشمی بازار شده اند.

مجتبی معتمد نیا، کارشناس بازار سرمایه و عضو کانون سهامداران حقیقی بازار در خصوص دلایل اقبال بازار به سهام معدنی ها به خصوص پس از رای اعتماد به وزیر جدید اقتصاد، به خبرنگار بورس24 گفت: پس از تایید کابینه توسط مجلس شورای اسلامی و‌ رای اعتماد به کرباسیان وزیر اقتصاد و شریعتمداری وزیر صنعت، با در نظر گرفتن همگرایی بین دو وزارتخانه و با توجه به جهت گیری دولت در تقویت صنایع معدنی و تکمیل چرخه تولید از معادن به صنایع پایین دست فولادی، طبیعتا برای فعالان قابل پیش بینی بود که بازار توجه بیشتری به گروه فولادی و معدنی داشته باشد .

وی افزود: اینکه دو وزیر دولت قبل اختلافاتی در چند حوزه از قبیل خودرو ، بورس کالا و ... داشتند ، این امید را در بازار ایجاد کرد که سینرژی مثبتی در این حوزه ایجاد گردد.

این کارشناس گفت: طی این مدت با مراجعه به LME و مشاهده کاهش دائمی موجودی انبارها و بالطبع آن افزایش تقاضا و قیمت جهانی در فلزات اساسی و سنگ آهن این رشد شتاب بیشتری به خود گرفت و طبیعتا همگام با سرمایه گذاران خارجی، در بازار بورس ایران نیز سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت خرید این گروه متمایل شدند. مزید بر این افزایش نرخ دلار نیز به این جذابیت خرید افزود.

معتمد نیا گفت: توجه به جمیع جهات (شرایط کنونی فروش و قیمتهای جهانی و رشد قیمت دلار و...) توجه بازار را به این گروه بسیار بیشتر نمود .اینکه گروه فولادی سعی در سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های بالا دستی و پایین دستی خود دارد گواه این موضوع است که عزمی جدی از سوی دولتمردان برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد تحول در این حوزه وجود دارد.

شاهد رشد بیشتر قیمت معدنی ها خواهیم بود

وی ادامه داد: منطقا با توجه به پیش بینی های سه ماهه شرکتها و قیمتهای کنونی سود حداقل 50 تومانی فولاد مبارکه ، حدود ۶۰ تومانی گل‌گهر و 40 تا 45 تومانی ملی مس دور از انتظار نخواهد بود. اگر شرکت‌های کوچکتر اهرمی را با ریسک و ریوارد بیشتر هم در کنار این شرکتها قرار دهیم بیشتر این نمود پیدا می‌کند .

این فعال بازار سرمایه افزود: تنها نقطه منفی در این گروه فروشنده های بالقوه حقوقی هستند که بدلیل مشکلات مالی اهمیتی به این جذابیت نداده و نسبت به فروش سنگین اقدام می کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24