Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

جعفری دولت‌ آبادی در سخنانی با حمایت از تصمیم بانک مرکزی دائر بر کاهش نرخ سود سپرده‌ ها به مردم هشدار داد که از سپرده‌ گذاری در موسسات و شرکت‌ هایی که مدعی اعطای سودهای کلان هستند، خودداری کنند و...

حمایت دادستان تهران از تصمیم بانک مرکزی در رابطه با کاهش نرخ سود سپرده‌ ها

بورس24 : جعفری دولت‌ آبادی در سخنانی با حمایت از تصمیم بانک مرکزی دائر بر کاهش نرخ سود سپرده‌ ها به مردم هشدار داد که از سپرده‌ گذاری در موسسات و شرکت‌ هایی که مدعی اعطای سودهای کلان هستند، خودداری کنند و در توضیح گفت: اخیراً برخی شرکت‌ ها با ادعای اعطای سود بالاتر از نرخ بانک مرکزی، سپرده‌ های زیادی را جذب نموده‌ اند. 

این شرکت‌ ها در ابتدای فعالیت، چند ماهی به تعهدات خود عمل می‌کنند تا اعتمادسازی نمایند، ولی به تدریج کسری می‌ آورند و گرفتار می‌ شوند.

دادستان تهران از اقدام بانک مرکزی دائر بر تشدید نظارت‌ ها بر شرکت‌ هایی که در ارتباط با امور مالی، وجوه مردم را جذب می‌ کنند تشکر نمود و اظهار داشت: اخیراً برخی شرکت‌ ها به سپرده‌ گذاران سود بالا می‌ دهند و لذا به مردمی که به امید دریافت سود بالاتر وجوه خود را به این‌ گونه شرکت‌ ها می‌دهند، هشدار داده می‌ شود که از سپردن وجوه خود به این گونه مراکز خودداری نمایند.

بانک مرکزی شرکت‌ هایی را که وعده دادن سودهای غیر متعارف به مردم می‌ دهند، به پلیس دادسرا معرفی نماید

دادستان تهران از بانک مرکزی خواست فعالیت شرکت‌ هایی که وعده دادن سودهای غیرمتعارف به وجوه مردم را می‌دهند، به پلیس و دادسرا اعلام کند و در ذکر نمونه‌ای از این پرونده‌ها اظهار داشت: در پرونده‌ای که اخیراً در دادسرای پولی - بانکی مفتوح شده است، شرکتی با ادعای ساخت شهرک، هتل، تورهای تفریحی و نظایر آن، تعهد به پرداخت سه تا پانزده درصد سود ماهیانه به وجوه سپرده‌گذاران را داده است و در حال حاضر سه نفر مدیران این شرکت تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

جعفری دولت‌آبادی با خاطرنشان نمودن این که ادعاهای این گونه شرکت‌ها صرفاً تبلیغاتی و با هدف جذب وجوه مردم صورت می‌گیرد، از تسری چنین فعالیت‌هایی به شرکت‌های خدماتی اظهار نگرانی کرد و ضمن هشدار مجدد به مردم در خصوص سپرده‌گذاری در این شرکت‌ها، از پلیس و سرپرستان نواحی دادسرا خواست با رصد چنین فعالیت‌هایی که می‌تواند مصداق تحصیل مال از طریق نامشروع، کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی محسوب شود، در کشف جرم و تعقیب قضایی عوامل آن تسریع نمایند.

وی به پرونده‌‌ای در دادسرای جرایم اقتصادی که موضوع آن اخذ وجوه مردم در قالب عقد مضاربه بود اشاره نمود و در توضیح اظهار داشت: متهم این پرونده خانمی است که در قالب عقد مضاربه و با ادعای پرداخت 400 درصد سود به سپرده‌ها، تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان وجوه مردم را جذب نموده است. این پرونده ابتدا در دادسرای کرمانشاه مفتوح شده و پس از وقوع اختلاف در صلاحیت به دادسرای تهران ارسال شده و در دادسرای جرایم اقتصادی تحت رسیدگی است و مدیر این شرکت بازداشت شده است.

منبع: انتخاب  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24