Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سود اپل از بازار ایران نیست، باور کنید! تحریم محصولات اپل فایده ندارد، نه دردی از ما دوا می‌کند نه سیگنالی برای تیم کوک می‌‌ فرستد. واقعیت این است که هشتک زدن و تحریم، حقوق از دست رفته کاربران ایرانی را به آن ها بر نمی گرداند؛ چرا که درآمد اپل از بازار ایران تنها سالانه یک میلیارد دلار است. حتی یک نمایندگی رسمی از این کمپانی آمریکایی در کشورمان وجود ندارد. آیا بهتر نیست که برای یک بار هم که شده به جای سوار بر موج های احساسی شدن، مطالبات خود را هدفمند و از مجراهای قانونی پیگیری کنیم؟

حذف اپلیکیشن‌ های ایرانی از فروشگاه اپل، یکی پس از دیگری / آب در هاون کوبیدنی به نام تحریم اپل

بورس24 : مهم‌ ترین اپلیکیشن‌ های ایرانی، یکی یکی از فروشگاه اپل حذف شدند و دست ایرانی ها به جایی بند نبود. حتی یک نمایندگی رسمی از این کمپانی آمریکایی در کشورمان وجود ندارد و شاید مهم‌ ترین دلیل استیصال کنونی کاربران اپل، همین بود و هست. 

آذری جهرمی وزیر ارتباطات بعد از حذف تپ‌ سی در توییتر خود نوشت: 11 درصد بازار گوشی‌ های موبایلی کشور ما در دست اپل است؛ احترام به حقوق مصرف کننده یک اصل است که اپل آن را رعایت نکرده است.

بعد از این توییت، موجی در بین کاربران توییتر برای تحریم اپل به راه افتاد. نظرسنجی‌ های مختلفی برگزار شد و در یکی ازمهم‌ ترین آن‌ ها، 47 درصد کاربران گفتند این گوشی محبوب را تحریم خواهند کرد. اما تحریم اپل برای ایرانی‌ ها چقدر کارکرد دارد؟

ایمان اسلامیان، کارشناس و تحلیلگر بانکی گفت: اپل شریان‌ های درآمدی گسترده و مختلفی دارد. تصور کنید، فقط یکی از ردیف های درآمدی این کمپانی آمریکایی، از محل قراردادش با گوگل جهت استفاده از مرورگر کروم روی دستگاه های خود است. بر این اساس، اپل سالانه 4 میلیارد و 300 میلیون دلار کسب درآمد می‌ کند!

Businessinsider در آخرین گزارشی که از درآمد اپل منتشر کرده، گفته است که این کمپانی در 3 ماه نخست سال میلادی ۲۰۱۷، ۱۱ میلیارد دلار سود خالص از درآمد خود کسب کرده است. درآمد اپل در این مدت را ۵۲.۹ میلیارد دلار اعلام کرده‌ اند.

همچنین بر اساس آمارهایی که این سایت منتشر کرده، اپل در این سه ماه موفق به فروش ۵۰.۷۶ میلیون دستگاه آیفون شده است و آمار فروش ۸.۹ میلیون تبلت و ۴.۱ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی هم در کارنامه سه ماه نخست این کمپانی وجود دارد.

این آمار و ارقام را یک گوشه ذهن‌ تان نگه دارید. آخرین آمارهای رسمی کشورمان می‌ گویند که 1.2 میلیون دستگاه گوشی اپل در کشور وجود دارد و درآمد اپل از ایران را تنها 1 میلیارد دلار تخمین زده‌ اند؛ کمتر از یک پنجاهم درآمد سه ماه اخیر این کمپانی!

فراموش نکنید که این یک میلیارد دلار، درآمد اپل است و نشان‌ دهنده سود اپل از بازار ایران نیست. حالا با این اوصاف، فکر می‌ کنید تحریم محصولات این کمپانی، چه کمکی به کاربران اپل در ایران می‌ کند؟

آیا بهتر نیست که برای یک بار هم که شده به جای سوار بر موج های احساسی شدن، مطالبات خود را هدفمند و از مجراهای قانونی پیگیری کنیم؟

منبع: پول نیوز 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24