Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

کسادی بازار مسکن انگلیس در حال‌ حاضر اگر چه تحت‌ تاثیر سایه سنگین برگزیت،‌ شکل گرفته اما دلایل مختلفی نیز دارد. یکی از عوامل تشدید‌ کننده چنین رکودی را می‌ توان روند بلند مدت کاهش در ساخت‌ و ساز مسکن این کشور دانست و از زمانی که بریتانیایی‌ ها به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند اوضاع بدتر نیز شد؛ پس از برگزاری رفراندوم نرخ تورم شروع به افزایش کرد، اتفاقی که کاهش دستمزد حقیقی افراد را در پی داشت و...

ریشه‌ یابی رکود بازار مسکن در بریتانیا

بورس24 : کسادی بازار مسکن انگلیس در حال‌ حاضر اگر چه تحت‌ تاثیر سایه سنگین برگزیت،‌ شکل گرفته اما دلایل مختلفی نیز دارد. یکی از عوامل تشدید‌ کننده چنین رکودی را می‌ توان روند بلند مدت کاهش در ساخت‌ و ساز مسکن این کشور دانست. سیاست‌ های برنامه‌ ریزی محدود کننده، فعالان بخش ساخت‌ و ساز را در خصوص یافتن زمین‌ های خالی برای ساخت‌ و ساز با چالش رو به‌ رو ساخته است. 

در حال‌ حاضر شاهد کاهش عرضه حدود 50 هزار واحدی مسکن تازه‌ نسبت به دهه 1980 هستیم. تغییرات جمعیتی نیز یکی دیگر از عوامل اثرگذار در این زمینه است. در این رابطه جمعیت پا به سن گذاشته انگلیس پویایی کمتری دارد.

همچنین روش اخذ مالیات‌ های دولتی انگیزه کمتری به افراد مسن می‌ دهد تا از خانه‌ های بزرگ خود به خانه‌ های کوچک‌ تر نقل مکان کنند. آخرین به‌ روزرسانی قوانین مالیاتی انگلیس به سال 1993 بر می‌ گردد، قوانینی که بر اساس آن خانه‌ های گران‌ تر مالیات‌ های کمتری می‌ پردازند.

یکی دیگر از چالش‌ های بخش مسکن انگلیس شمار زیاد افرادی است که تنها زندگی می‌ کنند. در این رابطه از سال 1981، نرخ خانه‌ هایی که تنها یک نفر در آن سکونت داشته از 20 درصد به حدود 30 درصد افزایش یافته است.

افرادی که تنها زندگی می‌ کنند، نسبت به افرادی که دارای خانواده هستند به فضای کمتری نیاز دارند، بنابراین این افراد چندان تمایل ندارند تا محل سکونت خود را تغییر داده و ساکن خانه‌ های بزرگ و مجلل شوند.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر کسادی مسکن انگلیس افزایش بار مالیاتی مالیات بر خرید و فروش مسکن است.حدود دو دهه قبل مالیات خرید و فروش خانه درانگلیس چندان قابل‌ توجه نبود، با این حال در یک دهه گذشته نرخ مالیاتی که از هر یک از معاملات خرید و فروش مسکن اخذ می‌ شود، بر اساس مقادیر حقیقی به‌ طور میانگین 30 درصد افزایش یافته است.

پرداخت هزاران پوند به جیب دولت در بدو امضای قرارداد موضوعی است که چندان باب‌ میل خریداران و فروشندگان نیست. بر اساس مطالعه‌ ای که کریستین هیلبر - استاد «مدرسه اقتصاد لندن» - انجام داده است، مالیات یا عوارض خرید و فروش مسکن حجم مبادلات و نرخ جابه‌جایی خانه را تا یک‌پنجم کاهش می‌ دهد.

در این رابطه یکی از عواملی که باعث‌ شده مالکان نرخ جا به‌ جایی کمتری در انگلیس نسبت به آمریکا داشته باشند، وجود مالیات‌ های سنگین‌ تر معاملات خرید و فروش مسکن است. با این حال اما یکی از بزرگ‌ ترین دلایل کاهش حجم فروش مسکن درانگلیس، تنزل استانداردهای زندگی بریتانیایی‌ ها است.

در بررسی که نیل هادسون و برین گرین - دو تحلیلگر حوزه مسکن - انجام داده‌ اند، نشان داده شده است که مردم تنها زمانی توانایی تعویض خانه خود را دارند که پول کافی برای پرداخت به مشاوران املاک و سپرده‌ گذاری را داشته باشند.

از دهه 1980 میلادی نرخ رشد سالانه درآمد قابل تصرف خانوار (درآمد حقیقی که مالیات و سایر کسری‌ ها از آن کسر شده است) از 3 درصد به یک درصد کاهش یافته است. زمانی که بریتانیایی‌ ها به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند اوضاع بدتر نیز شد؛ پس از برگزاری رفراندوم نرخ تورم شروع به افزایش کرد، اتفاقی که کاهش دستمزد حقیقی افراد را در پی داشت.

بر این اساس، تحت‌تاثیر رشد اندک درآمدها، مالکان خانه‌ توانایی افزایش سپرده‌ و خرید خانه‌های بهتر را از دست می‌دهند. بر اساس آخرین آمارها، نرخ پس‌انداز خانوار بریتانیایی به پایین‌ترین میزان خود از سال 1963 رسیده است.

البته پایین‌ بودن هزینه استقراض تا حدی رشد ضعیف درآمدها را جبران کرده است و به خانوارها کمک کرده تا از پس هزینه‌های خرید خانه برآیند. از سال 2007، بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره پایه این کشور را کاهش داده است. بر این اساس میانگین نرخ وام‌های رهنی (مسکن) از 7 درصد به 4 درصد کاهش یافته است.

البته کاهش نرخ وام‌های مسکن یک طرف ماجراست و به‌نظر می‌رسد در حال حاضر وام گرفتن سخت‌تر از گذشته شده است. قوانین محدودکننده‌ای که در رابطه با نسبت وام به درآمد افراد وجود دارد تا حد زیادی وام‌ گرفتن خانوار را با مشکل رو به‌ رو ساخته است، چرا که بر اساس این قوانین لازمه وام گرفتن خانوار افزایش سپرده است.

بر اساس بررسی‌ های انجام شده میانگین سپرده‌ های خانه اولی‌ ها تقریبا با میانگین حقوق سالانه آنها برابر است.

منبع: فرارو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24