Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ارز تک نرخی شود، اما گاماس، گاماس محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی گفت: سوال از بانک مرکزی این است که امروز چرا در کشور بازاری وجود ندارد که مبادلات جهانی در آن صورت پذیرد، درخواست ما این است که نرخ بازار شفاف شود و با ساز و کارهای موجود می توان این کار را عملیاتی کرد...

سوال رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بانک مرکزی: چرا امروز در کشور بازاری وجود ندارد که مبادلات جهانی در آن صورت پذیرد؟!

بورس24 : محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر شبکه خبر گفت: در حوزه اقتصادی، یکی از ساز و کارها این است که باید به سمت ایجاد شفافیت و جلوگیری از رانت و فساد برویم و ساز و کار نرخ ارز بر اساس عرضه و تقاضای واقعی شکل بگیرد؛ به نحوی که روندی را که موجب شده امروز میلیاردها دلار از منابع کشور به هدر رود و به یک رانت تبدیل شده است، متوقف کنیم. 

وی افزود: در حوزه اجرا، خیلی از مولفه ها باید در این زمینه اثرگذار باشد که بتوانیم سیاست تک نرخی شدن ارز را به سرعت اجرایی و عملیاتی کنیم. بر این اساس، در جلسات مستمری که با رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی کشور داشتیم، مخصوصا بعد از برجام که شرایط مبادلات ارزی فراهم شده، این امکان را فراهم می کند که به سمت تک نرخی شدن ارز برویم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: سال های قبل پیشنهاد تک نرخی شدن ارز داده شد و تا امروز عملیاتی نشده که جای گله دارد. دغدغه های سفته بازی در بازار نیز با مکانیزم ها قابل حل است؛ چون بخشی از سفته بازی و سوداگری ها از طریق سیاست تک نرخی شدن ارز قابل حل خواهد بود. بر این اساس، از طریق ابزارهای مالی و مکانیزم جهانی می توان این کار را عملیاتی کرد.

وی افزود: سوال از بانک مرکزی این است که امروز در کشور بازاری وجود ندارد که مبادلات جهانی صورت می گیرد؟ درخواست ما این است که نرخ بازار شفاف شود و با سازوکارهای موجود می توان این کار را عملیاتی کرد.

پورابراهیمی گفت: باید این اهتمام از دولت برای تک نرخی کردن ارز دیده شود؛ بنابراین اگر دولت فضا را فراهم کند و بانک مرکزی مصمم به تک نرخی کردن ارز باشد کارها به خوبی انجام خواهد شد و این ها همه باید با اراده دولت و عزم جدی بانک مرکزی باشد و باید ما نیز از این کار و سیاست تک نرخی شدن ارز حمایت کنیم اما باید به تدریج این کار انجام شود.

منبع: مهر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24