Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پس از برجام، اتفاق بورس مراجعه سرمایه‌ گذاران خارجی بود، زیاد آمدند... مدیر عامل شرکت بورس تهران در سخنانی گفت: از سال گذشته پس از برجام، اتفاقی که در بورس رخ داده، مراجعه بسیاری از سرمایه‌ گذاران خارجی بوده است که اطلاعات از بورس تهران دریافت می‌ کردند...

قالیباف: بورس تهران با ۱۲ بورس خارجی تفاهم نامه دارد / دوست داریم کاری کنیم، برای نخستین بار یک شرکت ایرانی در بورس خارجی سهام خود را عرضه کند

بورس24 : مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه بانک‌ها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد که بانک ها می‌توانند در این موسسات، ۱۰ درصد سهم داشته باشند. 

حسن قالیباف اصل در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه‌ گذاری و تامین مالی گفت: از سال گذشته پس از برجام، اتفاقی که در بورس رخ داده، مراجعه بسیاری از سرمایه‌ گذاران خارجی بوده است که اطلاعات از بورس تهران دریافت می‌ کردند.

وی افزود: بر این اساس، حجم معاملات سرمایه‌ گذاران خارجی نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش داشته است و در سال ۱۳۹۵ ارزش معاملات به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل بورس تهران ادامه داد: سازمان بورس، شرکت‌ هایی که سرمایه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان دارد و تعداد آنها ۶۱ شرکت است، صورت های مالی بر اساس IFRS را تدوین کرده‌ اند و شش ماه بعد از مجمع فرصت داشتند که این صورت‌ ها را ارایه دهند، بنابراین ظرف سه ماه آینده فرصت شرکت‌ ها تمام شده و برای اولین بار صورت های مالی آنها بر اساس IFRS ارایه خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر شرکتی قرار است که در فضای بین المللی، تامین مالی کند، باید صورت های مالی را بر اساس استانداردهای بین‌ المللی گزارشگری مالی تدوین کند. ضمن اینکه بورس اوراق بهادار تهران نیز با ۱۲ بورس خارجی تفاهم نامه دارد و برخی از آنها مثل تفاهم نامه با بورس استانبول، مذاکرات متعددی صورت گرفته است.

او گفت: دو شرکت به صورت هم زمان، درخواست حضور در بورس ایران و بورس بین المللی استانبول را دارند.

وی اضافه کرد: البته بحث‌ های جدی صورت گرفته است که بخشی از آن حل شده، ولی امیدواریم که بتوانیم برای اولین بار یک شرکت ایرانی در بورس خارجی سهام خود را عرضه کند.

قالیباف اصل افزود: سال گذشته، انتشار اوراق بدهی ارزی در دستور کار قرار گرفته، ولی هنوز با بانک مرکزی و دولت به نتیجه نرسیده‌ اند، البته کار خوبی است و اگر بخواهیم در یک بازار بین المللی اوراق بفروشیم، نهاد ناظر آن بورس باید مجوزهای لازم را دریافت کند و هم اینکه بحث ریتینگ نیز باید از سوی نهادهای بین المللی انجام گیرد.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24