Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون بازار بورس تهران در مورد موضوع معامله ١میلیون و ۶٢٨هزار سهمی شرکت«های وب» در روز دوشنبه به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: معامله دیروز که انجام شده و زمان آن گذشته است ، در نتیجه این معامله باطل نخواهد شد...

پیگیری معاملات عجیب «های وب» در روز گذشته / معاون بورس : داریم بررسی می کنیم!

بورس24 : عرضه 9درصدی سهام شرکت « های وب» در حالی چهارشنبه گذشته انجام شد که این شرکت از همان ابتدای امر با حاشیه های زیادی مواجه گشت.این حواشی از تخصیص مقدار زیادی سهام در روز عرضه برای کارکنان شرکت آغاز شد ، اما مدیران شرکت طی مصاحبه هایی به این شائبه ها پاسخ دادند. البته دلیل اصلی این پاسخ گویی بیشتر مبرا کردن شرکت از روند معامله های ابهام آمیز بوده است تاجایی که در همان روز عرضه، سهامدار عمده شرکت اشاره کرد که «هیچ گونه سفته بازی در سهم دیده نخواهد شد و تلاش می کنیم سهامداران بدون مشکلات از سود شرکت منتفع گردند.»

سه روز معاملاتی از زمان عرضه اولیه این سهم گذشته و این شرکت سودی معادل 14.11درصد عاید سهامداران خود نموده و به نوعی سهامداران جدید شرکت تاکنون از عرضه این سهم راضی هستند . اما، اتفاق عجیبی در روز معاملاتی اخیر رخ داد که مربوط به معامله 1 میلیون و 628 هزار سهم شرکت «های وب »، در روز معاملاتی اخیر بوده است.گرچه خرید سهم به نوبه خود مشکلی ایجاد نمی کند و ممانعتی ندارد. اما ، این که تنها یک کد معاملاتی به میزان 800 هزار سهم در روز صف خرید سنگین به دست آورد نکته عجیب این ماجرا بود.این موضوع تا جایی بازتاب داشته که حتی مدیران شرکت «های وب» هم در این خصوص واکنش نشان داده اند و از بورس خواستار حمایت و رفع حواشی از این شرکت شده اند.حال سوال این است که، آیا با توجه به این خرید انجام شده، ، معاملات روز گذشته ابطال می شود؟ یا اگر در این خصوص تخلفی صورت گرفته مدیران بورس تهران چه برخوردی با فرد خاطی خواهند داشت؟

حسام الدین جعفری، مشاور مدیر عامل های وب در خصوص معاملات روزگذشته شرکت «های وب» و خرید تعداد بالا توسط یک کد به خبرنگار بورس24 گفت: معامله دیروز احتمالا یا مشکل سامانه بورس بوده و یا موضوع دیگری مطرح است که موجب شده از 1میلیون و٦٢٨هزار سهم معامله شده، 800هزار سهم فقط توسط یک کد خریداری شود.

وی افزود: احتمال این که یک کد بتواند از بین ٢١کدی که دیروز سهم خریده اند ، 800 هزار سهم به دست آورد ، چیزی در حدود یک در بی نهایت است.در قوانین احتمال ، احتمال این نوع رویداد صفر است!

جعفری ادامه داد: با توجه به این که این مسئله هیچ ارتباطی به شرکت «های وب» و سهامداران فعلی ندارد،از نهاد ناظر و بورس خواهشمندیم این موضوع را پیگیری نمایند، چرا که در مورد شرکت «های وب» این موضوع حاشیه ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که کارگزاری مورد نظر کدام کارگزاری بوده و توسط چه شخصی خرید انجام شده گفت: کارگزاری مورد نظر یک کارگزاری خصوصی بوده است. همچنین خرید به کدی انجام شده است که هیچ ارتباطی به «های وب » ندارد و امیدوارم این موضوع توسط بورس پیگیری و حل و فصل شود.

ابطال نمی کنیم؛ بررسی، چرا...

در ادامه علی صحرایی ، معاون بازار بورس تهران در مورد موضوع معامله 1میلیون و 628هزار سهمی شرکت«های وب» در روز دوشنبه به خبرنگار بورس24 گفت: معامله دیروز که انجام شده و زمان آن گذشته است ، در نتیجه این معامله باطل نخواهد شد.

وی افزود: اما با توجه به این که ظاهر معامله کمی دارای ابهام است، مواردی را از مسئولان فنی استعلام کرده ایم که در هر صورت راهکار مناسب در نظر گرفته می شود و طبق مقررات با این موضوع برخورد خواهد شد.

صحرایی گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و باید در این مورد تصمیم گیری نهایی را انجام دهیم.

شرکت داده گستر نوین امروز هم در بورس تهران با صف خرید سنگین مواجه است...

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24